söndag 1 februari 2009

Barnens kusin, kusinbarn och moster var på besök i fredags!

I fredags hämtade jag Esther på dagis och Lydia var med för första gången så hennes komisar fick se lillayster. Vid lunchtid kom min systerdotter camilla och hennes barn Tidle och Ebba. Nu var det länge sedan vi sågs så för mig hade lilla Ebba växt och blivit jättestor, 6 månader.
Esther sov när de kom och vi åt lunch tillsammans innan jag väckte Esther. När hon dock vaknat och haft sin gnällstund i min famn så lekte Hon jättebra med Tilde. De fixade i hennes lekrum, var i kojan, tittade på Madicken m.m
Pappa Sören fick jobba några timmar extra eftersom jag ändå hade sällskap och hjälp men när han kom hem så passade han på att gosa lite med Ebba. Här får ni se ett försk att få småtjejerna att posera tillsammans framför kameran, inte det lättaste.Av någon anledning så kommer dessa bilder på fel håll hur jag än vänder och vrider på dem. Tycker dock att de är för söta för att kasta bort fast att de är åt fel håll.

Oj vad det är jobbigt när mamma skall ta kort hela tiden . Jag blir så sömnig, tänker Lydia.






Camilla med lilla Ebba 6 månader.









Esthers och Lydias moster Annika med tjejernas kusinbarn Tilde 2 år.






Att ha en kompis att leka i kojan med var toppen tyckte Esther. Tråkigt att vi ej bor närmare varandra för de leker så bra ihop.




Tilde kollar in Ebba som fick prova Lydias gunga " raketen".








Esther med sin moster Annika.

Tjejerna tittar på Madicken i soffan medan mammorna fick en stund att prata för sig själva







En glad liten Tilde!














En glad liten Esther!







Camilla, det var verkligen jätteroligt att ni kom hit så fick vi fick prata och så tjejerna fick leka en stund tillsammans. Snart kan vi komma och hälsa på er också.
Tack moster Annika för de fina presenterna vi fick både ESther, Lydia och mamma Ulrika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fina bilder, jag lånar några till min blogg :-)
Det var verkligen jätteroligt att ses, jag tänkte också så när jag åkte att det är synd att det inte blir av oftare. Våra barn blir ju som kusiner, men som tur är så blir de ju äldre o med det så lär de minnas varann bättre mellan gångerna.
Ni är välkomna hit när ni vill :-) Lördagen efter Tildes 2års dag (hon fyller onsd 11/2) har vi kalas här, kan o orkar ni är ni hjärtligt välkomna!!

Anonym sa...

Okej, som du såg på smset så har vi redan fått ändra datum för att mamma o staffan skulle kunna komma. tråkigt att ni inte kunde komma men jag förstår!!
hoppas att vi kan ses snart igen. kram