lördag 21 februari 2009

Eriks pappa har byggt en elektrisk bil!

För några dagar sedan hörde jag talas om att Eriks pappa byggt om en gammal vanlig trampbil så att den kan köra av sig själv. I morse när vi satt och åt frukost kom de förbi och jag blev så nyfiken på bilen så Esther och jag gick ut medan pappa stannade hemma med Lydia och städade. ( OBS, det var pappas eget förslag att jag skulle gå ut och han skulle städa, tror han tyckte det var för kallt ute) Väl ute blev jag väldigt imponerad av Lasses projekt. Esther fick snällt åka på sin gamla trehjuling med en en gammal rostig pinne som jag kan styra med. Erik som annars brukar dyka upp på sin fina gröna plasttraktor med släp kunde styra sin elbil helt perfekt. Efter ett tag fick Esther förfrågan om hon ville prova bilen. Erik klev snällt av och nöjde sig med att sitta på Esthers cykel medan hon glatt svarade hon ja och hoppade upp på bilen. Jag varnade Lasse att hon ej riktigt förstått hur man styr och att han måste vara berädd på att hjälpa henne om hon styr fel. Jag kan lova att Lasse fick sig lite motion när Esther körde för hon har absolut ingen kontroll på hur och när man skall styra, men hon tyckte att det var väldigt roligt.
Erik vet precis hur man skall göra när man kör och styr en elbil. Esther tittar med stor inlevelse på när hennes bästis kör.
Snälla Erik lånar ut sin nya elbil till sin tjejkompis.

Jag vill också ha en racerbil och den skall vara orange, sa esther när vi kom hem.
När bilens batteri var totalt slut fick stackars Lasse bära den hem till deras hus. Under tiden gick barnen och jag ner till lekparken. Det var länge sedan vi var där och man kunde njuta men det kunde man idag. Trots att det var minus 7 grader så värmde solen våra kinder så man kunde tro att man var i fjällen.. Tänk vad lite sol kan göra livet annorlunda. När jag tittade på klockan när vi kom in hade vi varit ute drygt 1,5 timmar och pappa hade hunnit göra spisen skinande ren och plockat upp alla saker på bordet för att kunna damsuga. Nu Sören, vill Esther också ha en racerbil.
Ulrika






Inga kommentarer: