tisdag 17 februari 2009

Första besöket på Huddingeakuten för Lydia!

Som jag skrev i förra inlägget så kräktes Lydia igår när vi var borta hos kompisar och det fortsatte hon att göra efter varje amning eller flaska hela eftermiddagen och kvällen.
Vid middagstid ringde jag vårdguiden som sa att hon ej fåttt behålla någon mat innan kvällen så skulle vi åka in eftersom hon är så liten, och så blev det. När vi kom dit skrek hon som en siren men när vi fick komma till doktorn så låg hon så glad på bristen, gurglade, log och sprattlade med benen. Oj vilken fin tjej, hon ser verkligen ut att må gott var kommentaren jag fick. Hon kände på magen och allt var bra så vi fick uppmaningen att jag skulle amma i 3 minuter och sedan ha uppehåll på 15 minuter och sedan köra på igen. På hemvägen klockan 21:30 somnade hon och sov sedan till 03:30 på morgonen så det var så skönt. Amningen gick bra då och hon fick behålla maten och sedan somnade hon om själv i sängen. Fick en slurk till vid 7 och somnade sedan om igen efter att ha legat och sprattlat lite och vänt på sig från rygg till mage och sover fortfarande. När jag var på sjukhuset ringde pappa och berättade att Esther hade kräkts 3 gånger hemma så något kanske det var i alla fall. Nu verkar båda tjejerna dock piggare och esther sitter och badar med pappa som får jobba eftermiddag i dag i stället.

Ulrika

Inga kommentarer: