tisdag 17 februari 2009

Lydias nya vänner!

Idag var det träff utanför biblioteket med mammorna från föräldragruppen. Hittills har jag ej klarat av att vara där klockan 9 så idag var första gången jag var med. När jag kom dit stod en annan mamma där med sin lilla tjej. Hon blev glad när jag kom så hon inte behövde promenera ensam och jag var glad att få sällskap och lära känna en ny väninna här i Nykvarn. Under veckan hade vi fått mail från en annan mamma som skrev att hon ej kunde gå med för att hon väntade på någon som skulle komma med något till deras hus men att vi kunde komma dit och fika om vi ville. Perfekt tyckte vi så vi ringde och frågade om vi kunde komma förbi efter vår promenad. Vi gick i en dryg halvtimme och pratade och pratade om Astrid Lindgrens värld, Munindalen Junibacken mm. Typiskt mamma-snack inför kommande sommar och semester. Väl framme hemma hos Linda och hennes Ines gick vi in och fikade och pratade och pratade. Oj vad trevligt med nya vänner i samma livssituation, två banrsmammor. Vi pratade dop, hur man får tid att sätta in foton i album, och Linda hade en "föreläsning" för oss om hur man få barnen att somna klockan 19 på kvällen och sedan sova till 07 på morgonen, något somlåter helt obegripligt i mina öron. Det gäller att ta ett schema som man följer hela dagen då man väcker och ger mat på bestämda tider och får dem att sova middag på bestämda tider och även en bestämd längd sovtiden. Funderar starkt på att prova detta konsept för att ha egentid från 19 på kvällen låter ju helt otroligt. Lydia slutade fikastunden med en jättespya så både hon och jag blev helt blöta så pappa fick komma och hämta oss med bilen innan han skulle hämt Esther på dagis. Hoppas verkligen inte att hon håller på att bli sjuk.

Lydia 2 månader i mitten med lilla Emma 3 månader till vänster och lilla Ines 4 månader till höger.

Här är mitt senaste inköp på blocket, en sängmobil som spelar och gör snurrande mönster i taket om det är mörkt i rummet. Hoppas Lydia kommer att kommer att gilla att ligga och kika och lyssna på denna i sin säng när hon skall sova.
En glad Ulrika


1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt med lite nya vänner!
Jag har lärt känna jättemånga med bebisar i Ebbas ålder o det känns viktigt, dock så är de flesta ännu yngre än mig o har sitt första barn.. Inte hela världen men det blir ju inte riktigt samma sak. Jag känner mig som en tant ;-)
Stor kram till mina favoritkusiner!