onsdag 25 februari 2009

Barnen har en fantastisk pappa!

Oj vad jag tycker om mina barns far, min kära man . Hade jag inte fått honom så hade inte dessa små underbara prinsessor funnits. Igår var vi tillsammans på föräldragruppen som jag är med i för då var temat relationer och alla pappor var inbjudna. Som vanligt lät Sören lite skeptisk innan och tänkte inte sitta där och samtala in någon liten grupp, som han uttryckte det. Väl där så var jag så stolt över honom för han säger oftast så kloka saker och berättar så fint om sin fru och sin familj. Efter den träffen åkte han hem till Esther som var med mormor. Jag och några andra från gruppen gick till kyrkan som ligger 100 meter från bvc och där var vi med på en föreläsning som handlade om hur man får självständiga barn och hur man som förälder kan hjälpa sina barn att utveckla ett gott självförtroende och en bra självkänsla.

Pappa Sören läser Bamse för sina tjejer.
Pappa finner sig i att vara Esthers stol. Hon älskar att leka aktiva lekar med pappa med mycket hopp och släng på madrasser, sängen eller i soffan.
Idag var Lydia och jag på babysång på eftermiddagen men jag tror att vi väntar ett tag till för hon är lite för liten för att uppskatta det ännu. Idag har hon inte sovit bättre än igår tyvärr. Vakande vid 7 och har bara sovit c:a en timme under dagen och då i små snuttar. Igår somnade hon 22 och hade även då bara sovit en timme under hela dagen. Då andra i föräldragruppen pratar om att deras barn somnar 19 och sover till 07 och sover middag c:a 3 timmar under dagen låter det som en önskefantasi i mina öron. Sådana barn har vi inte fått.Jag har bett att BCV sköterskan skall fråga en barnläkare om man kan lära barn att sova flera timmar eller om vi får finna oss i att våra barn behöver färre sovtimmar än många andra barn.
En trött Ulrika

Inga kommentarer: