fredag 20 februari 2009

Finns den perfekta dagen?

Ja idag kändes det verkligen så. Barnen sov hela natten och när Lydia vaknade ammade jag henne och sedan bajsade hon ett riktigt stort lass. Vi gick ner och jag bytte blöja, tvättade och hann klä på henne innan jag hörde att Esther ropade:- Mamma kom och hämta mig. Jag satte Lydia i babysittern och gick och hämtade Esther som snällt stod och väntade. Snabbt tvättade jag , bytte blöja och klädde på Esther som hade ett ovanligt gott morgonhumör. Sedan gjorde vi välling som sedan ontogs i mammas knä medan en nöjd Lydia satt i sin babysitter. Till vår stora glädje var det en Pippifilm på tv 4:as filmkanal som vi kikade på. Sedan fanns sig Esther i att sitta på kudden bredvid mig , vilket är väldigt ovanligt medan jag ammade en glad Lydia. Sedan lekte vi i Esthers rum och när Lydia blev hungrig igen kunde jag ligga på sängen i barnens lekrum och amma medan Esther lekte på golvet. Jag hann plocka undan frukosten och diska och till och med duscha själv. Jag ställde vagnen med Lydia i precis utanför badrumsdörren så att jag genom duschdörren kunde se henne och Esther satt vid köksbordet och åt sina flingor under tiden. När pappa kom hem vid 11-tiden kändes det inte ens som något hade varit jobbigt. Efter att Esther sovit middag och vi ätit mellanmål gick vi ut och tog bussen bort till centrum där Esther och jag gick in på ICA och handlade lite. Som vanligt får man springa efter Esther som glatt kör de små barnkundvagnarna med racerfart. Nu börjar hon dock att bli ganska bra på att styra vagen så att inte alla och allt blir påkört som kommer i hennes väg.
Sedan hade vi turen att det kom en buss så vi kunde åka hem också. Vi hade två vagnar men esther var så duktigt på att gå idag så den ena kunde vi lämnat hemma, men då hade inte pappa kunnat åka gratis på bussen. Väl hemma så fick jag nu en liten tid att blogga om denna till synes fantastiska dag tillsammans med min familj som jag älskar över allting annat.
Igår när jag kom ut i köket hörde jag Esther säga till Lydia:- "Lyda" du får den röda klubban och jag den gröna så kan vi spela bandy. Det både såg och lät så otroligt gulligt. Hon ville spela bandy med sin lillasyster på 2 månader.
Lydia var dock inte helt med för storasysters förslag.

Pappa Sören med lillasyster Lydia.


Ett försök att själv försöka fånga hela familjen Algesund.
Tack Gud för en fantastisk dag .
En lycklig Ulrika

Inga kommentarer: