måndag 9 februari 2009

Mamma, fågeln flyger!

Mamma, fågeln flyger. Mamma, ekorren flyger inte, den skuttar ända upp i toppen. Det var en av Esthers tankar eller konstaternade som jag fick dela med henne när hon och jag låg i sängen tillsammans när hon skulle sova. Hennes språkutveckling fullkomligt exploderar nu. Det är så fantastiskt underbart att hon kan formulera det hon tänker och dela det med oss. Nästan varje dag övar vi också på att säga olika djur på engelska. Idag har vi övat på bird och hon låter ju så otroligt gullig. Ibland kan hon säga,mamma heter kossa på "egska"?

Mamma mamma du är bäst i hela världen, brukar hon säga till mig när vi gosar, vem skulle inte smälta då? Ibland stänger vi grinden upp till övervåningen, inte för att hon inte får gå i trappan utan för att jag vid vissa stunder skall få vara själv en stund. Så här kan man möta henne när man kommer ner. Hon har dock inte börjat med napp på senare dagar men är väldigt pigg på att stoppa in Lydias napp i sin egen mun. Lydia verkar inte heller vilja ha nappen så snart får vi nog ge upp.
Så här fluffigt blir Lydias hår efter ett härligt bad i baljan.Idag mätte pappa håret med tumstock och det är 5 cm långt.
För någon dag sedan var det premiär i babygymmet. Här tillsammans med storastster Esther som gärna ville visa henne hur man skall göra. Lydias rörelser är ju fortfarande ofrivilliga men visst blev hon häpen när en arm lyckades slå till en leksak så att den rörde sig. Då blev hennes ögon stora och hon tittade och tittade.

Nu skall jag surfa lite på nätet om bärselar, funderar starkt på att köpa en Beco,ergonomisk bärsele. De är ju rätt dyra så helst skulle jag vilja prova en innan jag eventuellt köper en begagnad men just nu har jag ett erbjudande från en på familjeliv och hon vill ha besked ikväll så nu får jag avsluta denna bloggstund.
Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan. Ge inte upp med nappen om ni vill att hon ska ha den, hon tar den säkert snart. Eller så är hon inte snuttig och då tar hon den aldrig :) kanske en filt istället? eller ett gosedjur?

Så fachinerad att Esther är så bra på att prata! Jätteskoj ju...

Kramar till familjen