måndag 9 februari 2009

Pappas nya hobby!


Begreppet "egentid" är något som jag och min man ibland är lite oense om vad det innebär.
För mig kan det kännas som att jag har egentid när jag får åka till ICA MAXI och handla utan att ha med mig barnen. Jag tycker att det är ganska trevligt att gå på affärer och har man ej barn behöver man ej stressa sig igenom affären utan kan gå och kika lite extra på hyllorna även om det är en mataffär för att få se annat än hemmet. Sam tidigt gör jag ju nytta eftersom vi i alla fall behöver mat för att överleva. Min man tycker absolut INTE att det är egentid att åka till affären med en inköpslista. Han vill läsa, spela dataspel eller det senaste. bygga modellflygplan. På min egentid kan jag tycka om att blogga, kika på blocket, för det kan ju finnas något bra som vi kanske behöver till ett vettigt pris. Annars så vill jag gärna redigera bland alla fotografier jag tar, som är ganska många vid det här laget och dessutom har vi ju nu 2 prinsessor att fotografera. Att spara saker från barnes uppväxt och klistra in i en scrapbook ( vet ej hur det stavas) känns också betydelsefullt liksom att skriva i flickornas dagböcker som jag tror att de kommer att gilla att läsa när de blir stora. Som sagt. egentid har lite olika innebörd för oss båda men det är viktigt att vi någon gång i veckan får göra det som vi tycker är kul. Att planera in egentid är idag ganska svårt för vi vet aldrig när barnen behagar sova. Vi trodde Esther hade rekord i att sova lite men vi tror att vi fått en som lår henne. Igår vakande Lydia vid 7 men slumrade om en studn , sedan höll hon sig vaken hela dagen. Slumrade dock i pappas famn 20 min på kvällen . Sedan somade hon vid 24:00 och sov till 6. I och för sig skönt med 6 timmars gemensam sömn men hur orkar hon. Nu ärklockan 10:30 dagen efter och hon har sovit i 10 minuter och då duschade jag. Nu ligger hon och småskriker i babygymmet så jag måste nog ta upp henne.

Eriks pappa Lasse beundrar Sörens modellflygplan.




Under tiden läser Eriks mamma Linda en bok för barnen. OBS, Esther har inte börjar med napp utan passar på att snutta på Lydias napp som inte vill ha.
Matdags för de små vännerna.
Så här såg bilden ut i tidningen. Såg du oss i NT Camilla?
Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst såg jag er i tidnigen!! :-) blev så paff när det (för en gångs skull) var några som JAG kände!

tack för örhängena föressten, va snällt att du skickade dem! :-)

Mia sa...

Hej Ullis! va kul att du hittat min blogg, det är roligt med många läsare! :) jag har tittat in på din lite då och då också. Jag hoppas verkligen att vi får en bebis som sover myyyycket för jag är inte pigg på att kliva i och ur sängen på nätterna. :P Mvh Maria

Anonym sa...

Haha ja man spenderar verkligen sin egentid olika. Jens bygger i garaget och jag sover. Sen tycker ju jag aldrig jag har egen tid för den sover ju jag bort :)