söndag 7 november 2010

Packning på hög nivå.

Oj vad det är svårt att veta om det är rätt saker vi packar ner för vår resa. Det är också svårt att om vi har tillräckligt med "underhållningssaker" till tjejerna. Vår förhoppning är ju att de sover MÅNGA timmar på planet men vi skall ju vänta på Helsingfors flygplats i 3,5 timmar så där måste vi ha lite saker som fördriver tiden. Sedan när vi väl landat i Bangkok så skall vi åka taxi i c:a 2,5 timmar innan vi är framme vid lägenheten vi hyrt. Det skall bli roligt att se den "live" efter att ha tittat på bilder och hört berättat hur det ser ut. Den är på 100 kvm och ligger vid havet. Det finns en stor balkong med utsikt över havet. Där kommer vi att sova i sängar nästa natt.

Så här såg min väska ut när jag just börjat packa för några dagar sedan. Jag insåg att det kommer att bli svårt att få plats med allt jag önskar får med. Då kom jag på den otroligt smarta idéen att åka och köpa vakumpåsar som man kan packa i och sedan pressa ur all luft så packningen blir betydligt mindre.


Till och med Sören blev imponerad av resultatet så igår åkte jag till stan och köpte två påsar till.

Här är Sörens hela klädpackning. Hade han inte med sig sina tre tjejer kunde han lagt ner detta och necessären i en liten ryggsäck så hade han varit klar för avfärd.

När vi är i Thailand skall vi hälsa på Sörens biologiska släkt och då brukar man ta med en gåva att ge till dem man kommer till. Vi fick tipset att ta med choklad. Min första tanke var att hitta chokladaskar med kronprinsessan Viktoria och prins Daniel på. Det var dock inte så lätt som jag trodde. Jag har letat och letat men de är slut överallt. På Ica Maxi skulle det komma in nya vecka 47 men det hjälper ju inte oss som åker imorgon. Jag mailade till min f.d arbetskamrat som också är rojalist och hans tips var att ringa Slottsboden eller NK. Jag ringde NK och kvinnan jag pratade med berätta att det fanns Jag blev naturligtvis jätteglad tills jag fick veta priset. Kan ni gissa vad de ville ha på NK för denna chokladkartong?


Svaret är 695 kr. Hur kan någon normal människa betala nästan 700 kr för en chokladkartong?
Jag tackade för mig och berättade för Sören att det får duga med Alladin.
När Esther och jag förra veckan var och handlade på City Gross i Kungens kurva så kikade jag lite bland godiset om, om jag skulle se något kartong. Tyvärr såg jag det ej och fortsatte mot hyllan med välling och barnmat. På vägen dit ser jag en vagn så jag vänder mig om och kan ni tänka er att det fanns några chokladaskar med Viktoria och Daniel på till extrapriset 100 kr styck. Kan ni tänka er hur glad jag blev?
Jag skyndade mig att ringa Sören och berätta om mitt otroliga fynd. NK, släng er i väggen!
Nu är Viktoria och Daniel nerpackade i resväskan och väntar på att få komma till Sörens biologiska mostrar som ej sett honom sedan han var bebis. Det skall verkligen bli en spännande resa på många sätt.
Om allt går som planerat så kommer jag att kunna blogga därifrån så kika gärna in här igen.

Slutar med en bild på en lycklig Lydia som för första gången utanför mammas mage skall få åka flygplan imorgon.

Allt gott.

Ulrika

2 kommentarer:

kickan sa...

Oj! Ni ska ut på resa, va spännande.
Vi önskar Er naturligtvis allt gott, Guds omsorg och en helt fantastisk upplevelse.
Vi följer Er via bloggen/resdagboken
Va rädda om Er!
Kramar från John och Kristina

Elaine sa...

Trevlig resa!