lördag 20 november 2010

Sista dagen vid stranden.

Alla sover utom mamma som nu tassat upp. Sängarna i Thailand är väldigt hårda mot i Sverige så min rygg klarar ej att ligga så länge som jag skulle behöva. Snart skall Sören ta en "Tvårad" in till Pattaya för att gå på 1-veckaskontroll efter operationen. Lisbeth och jag  tar nog tjejerna och kämpar oss ner för alla stora trappor för att få en sista stund vid stranden. Jag gillar poolen men pool kan man ju faktiskt bada i hemma. Havet med en temperatur på över 30 grader får vi inte ens i Sverige under högsommartider. Det gäller att ta vara på gobitarna i livet och för mig är ett blått, glittrigt varmt hav med vajande palmer på stranden det.

Så här härligt hade jag det i går med mina tjejer.

Stranden medanför lägenheten hade vi nästan för oss själva.


Stranden åt andra hållet.

Lisbeth och Lydia leker i sanden.


Esther kan verkligen bad hur länge som helst. Igår eftermiddag var vi vid poolen och när vi andra gick upp fick pappa snällt stanna med Esther som ville ta vara på all tid som finns att vara i vattnet. Igår hade det kommit lite fler barn, men även om de var äldre så uppskattade Esther att titta vad de gjorde. När hon tittat länge hur de simmade och dykte med sina cyklop och snorkel så fick pappa gå upp och hämta Esthers. Hon har ju varit ganska feg att prova dem på riktigt förut men nu efter att ha sett de stora barnen så kom hon på att det faktiskt fungerade att stoppa ner huvudet under vattnet och titta utan att få vatten i näsa eller ögon.

Esther verkligen suger ut varenda minut att leka med pappa i vattnet.

Efter badet blev det lunch här hemma vid vår pool. Deras Pathai ( säkert felstavat) smakar verkligen toppen. Måste försöka göra det när jag kommer hem.

Matstund med familjen. Tjejerna brukar dela på ett portion korv med pommes. Lite tråkigt men vad gör man om man verkligen vill att de skall få i sig något.

Även Lisbeth njöt av "Pathaien."

Innan vi gick från stranden gick Lisbeth och frågade en man om han kunde ta en bild på oss alla tillsammans i vattnet och det kunde han som ni ser. På kvällen hjälpte jag Lisbeth att fixa några julkort på webben med detta motiv.

Nu har även Sören tassat upp och står i duschen. Det mesta av packningen gjorde vi igår så att vi skall kunna njuta av en förmiddag vid havet.
Sedan efter lunch går färden mot Bangkok. Får se om vi ses där eller om nästa inlägg kommer från Nykvarn.

ha det så bra.

Ulrika

2 kommentarer:

Ida sa...

Era bilder ser underbara ut och det får mig att längta till våran långsemester i Thailand i mars nästa år! HÄrligt!
:)
Måste bara fråga; Har ni sett och råkat ut för mycket maneter?
Är så orolig för de där mördarmaneterna och rädd att det ska hända vår dotter något när vi är där (hon är bara 14 månader då).

/Ida

Elaine sa...

Välkomna hem!