tisdag 16 november 2010

Nu har vi flyttat till Jomtien.


Igår när vi precis kommit ner till stranden för att bygga sandslott och plocka snäckor så blev himlen mörk och öppnade sig totalt. Ett skyfall kom och vi fick snabbt samla ihop allt vårt pick och pack och springa så gott det går med händerna fulla med saker, två barn och en vagn. Vi sökte skydd utanför toaletterna vid poolområdet. Alla utom jag hade keps så mina ögon blev helt blöta så jag inte kunde se något alls. Väl under skydd så underhöll Esther med många sånger hon lärt sig på dagis. Jag kan säga att det blev många för skyfallet höll i sig en stund. Sedan när de slutat hoppade vi i poolen och njöt.



Efter Sörens ögonoperation skall han inte få vatten i ögonen på minst 1 månad vilket inte är så enkel att undvika när man är på bad och solsemester i Thailand. Detta löste han dock genom att inhandla ett par bra simglasögon som verkligen hållet tätt.

Oj vad tjusig han blev då!

Idag på förmiddagen gjorde vi ett nytt försök att leka på stranden vilket blev en mycket mysig sista stund på vår egen strand som vi haft för oss själva. Solen sken och tjejerna lekte i pappas egenbyggda sandpool. Själv fick jag lite tid att promenera och filosofera på stranden, vilket jag verkligen uppskattar.

Huset längsta till vänster har vi bott i på högsta våningen.


För att få lite helhet i hur det ser ut klev jag ner i vår jacuzzi på balkongen och fotograferade polområdet uppifrån.  Sören och tjejerna står uppe till vänster i poolen för er som har bra syn.

Mellan poolen och stranden finns några nybyggda hus som var till försäljning.
  Här är andra halvan av poolen.
 På andra sidan vårt hus var det skog och höjder.

Efter lunch idag kom Mr Clean och tog emot nycken och lite annat och så åkte vi vidare till Jomtein där vi nu bor på www.sunrisebeach.se/theresort/r_default.asp ( Anar en någon kan vara intresserad av hur det ser ut och vart de ligger)

Här är vi just framme. Båda tjejerna somnade som stockar i bilen. Denna lägenhet är inte lite tjusig som den förra men duger gott till oss. Precis när vi skulle prova poolen så började det regna så det blev en eftermiddag och kväll inne. Vi har en jättebra balkong med två sköna skolstolar. Vi se havet här med och en massa lampor i olika färger som hänger överallt. Det märks att det mera stad här och att tempot är högre. Nu skall vi prova på ett annat sätt att bo. Båda tjejerna var imponerade av alla lampor så när det var dags att sova satte jag mig i en stolstol med Lydia i knät som intresserat tittade på allt. Sedan kände jag hur hon blev tyngre och tyngre och nu sover hon gott.

När de somnat båda två ringde Sören till två av sina biologiska mostrar som han inte sett. De pratade på som vilka som helst,( enligt mig) men det måste ju kännas på ett speciellt sätt att ringa till personer som sett honom som bebis och som säkert också undrat hur det gått för sin systerson. Eventuellt skall vi träffa dem i morgon, annars blir de under de närmaste dagarna. Hoppas nu verkligen att chokladaskarna med Viktoria och Daniel inte har smält helt utan att de uppskattar vår gåva. Fortsättning följer.

Allt gott önskar en trött och myggbiten Ulrika

Inga kommentarer: