lördag 13 november 2010

Lite av varje och mycket bilder.

Oj vad tiden går fort när man har det bra. Idag åkte Sören iväg vid 9:30 med en bil som väntade på honom. Klockan 11 så opererades han på Pattaya sjukhus för att man ville bli av med linser och glasögon. Han ringde en stund efter det var klart och läkaren hade sagt att den var lyckad till 100% så det är jag SÅ TACKSAM för. Tack Gud för alla änglars hjälp och beskydd. Vi tjejer har roat oss själva med att bada i poolen, åka moppe till ett matställe mm. PÅ eftermiddagen lekte vi på stranden,byggde sandkakor, simmade, letade snäckor och lekte med en liten levande krabba som Esther fick av en  kille på stranden. Den fick dock inte följa med oss hem till lägenheten utan fick bli tillbakaslängd i havet.

På em när vi skulle till havet fick Esther för sig att hon skulle ta med cyklopen. Här gjorde hon sig reda för en dyklektion med Astrid, som verkligen blivit en superfavorit när det gäller att leka, busa och bada. Jag har ni två dagar försökt förbereda Esther på att Astrid tyvärr måste åka hem i morgon. Astrid, vi kommer verkligen att sakna Dig. Du är SUPER!



Astrid är ett riktigt vattendjur och Esther häller vatten på henne så fort hon får möjlighet. Hoppas nu att hon förstår att hennes mamma inte uppskattar det lika mycket som Astrid.
 Även Lydia trivs i poolen.

Igår tog vi en buss som på thai kallas " Två rader". Det skumpade ordentligt och det tog 40 minuter så det var skönt när vi kom fram. I Rayong strosade vi runt och shoppade lite, ja det blev ingen stor shopping. Vill säga det till dem som tror jag shoppat loss på allt jag ser. Vi åt god mat, glass och hade en trevlig dag. PÅ hemvägen var vi 17 personer på denna lilla tvåradsbuss, dvs TRÅNGT. Jag hade båda tjejerna sovandes i min famn så till slut domnade händerna bort eftersom jag höll deras huvuden i mina händer.

 Mer bus med Astrid i poolen

Lisbeth och Lydia


Lydia i pappas trygga händer.


Igår försökte jag fotogradera så mycket av poolen som möjligt och här är det som kom med.


Igår badade jag och tjejerna i jaccusin och det blev mycket uppskattat. Kändes dock lite konstigt att sitta i den eftersom den hänger ut från balkongen. Jag kan säga att jag försökte hålla mig in mot balkongkanten.

Mamma med sin två älsklingstjejer.


Mammas egen lilla badtjej.

Utanför glaset är det luften.

Dagens STORA höjdpunkt för Esther var nog att hon fick rida på en elefant. Hon var MYCKET imponerad av att den bajsade när hon satt på hans rygg.
-Mamma, det måste du skriva och berätta för mina dagiskompisar, sa hon på kvällen när vi pratade om hur dagen varit.
Lydia var inte alls lika imponerad så hon fick sitta i Astrids trygga famn i stället så jag kunde fotografera Lisbeth och Esther på elefantryggen


En fin orkide hittade vi också


Två glad tjejer på elefantryggen.

Innan vi tog moppen hem så fick Esther säga hej då till Elefanten.

Soluppgång vid 6:30 , taget från var balkong.

Hoppas att Sören får en lugn natt på sjukhuset och att tjejerna sover längre än till 6:30, vilket jag faktiskt tror. Igår så sov Esther på bussen vilket resulterade att hon somnade vi 1:30 på natten. Trots detta vaknade hon pigg som en lärka klockan 7:30 och gick upp i morse. Jag var helt säker på att hons kulle slockna under dagen men icke det. Hon gick dockfrivilligt och lade sig vid 20-tiden idag.

Allt gott.

Ulrika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla för att du delar med dig av resan. Så underbart ni har det. Jag hoppas att mina barn en gång kan åka till thailand med oss. Vi var där innan de föddes.

Njut nu och ha det helt underbart!
Många kramar från bella

kickan sa...

Och Lisbeth är still going strong. Kramar!
Kristina

kickan sa...

Visst ja....här kommer en särskild hälsning till Sören 14/11.
Allt gott!
/Kristina och John