lördag 4 juli 2009

Läget just nu...........

Nu sitter vi hela familjen i soffan och Lydia har somnat efter lite mammamjölk och Esther har efter ett halvår kommit på att hon vill titta på Teletubbies igen, så till pappas stora bedrövelse sitter eller rättare sagt ligger de i soffan och tittar. Jag har många hemmaprojekt i min skalle som jag drömmer om att hinna nu när Sören är ledig. Det känns verkligen fantastiskt att veta att han skall vara hemma med oss i hela 4 veckor nu. Jag har precis försökt prata med Sören vad han vill hinna med men vi har verkligen olika sätt att tänka om denna planering. Han vill hinna med att slappa så mycket som möjligt medan jag vill få upp staketet på baksidan( som jag fick i födelsedagspresent 2008) lasera kökssoffan, måla lite stolar, måla kakelplattorna ovanför diskbänken i köket. Sedan behöver vi äntligen få en struktur i vår kontorshörna som verkar vara ett evighetsprojekt. Eftersom jag funderar på att ställa in Lydias säng i Esthers rum så behöver vi även fundera lite på hur vi vill ha det där. Sedan drömmer jag om att få tid till att sitta och klippa och klistar barnens fotografier och få in dem snyggt i album innan jag glömmer bort hur gamla de är på bilderna. När det gäller inspelade dvd filmer på barnen är min önskan att Sören skulle vilja ha det som hobby och avkoppling att redigera dem men tyvärr verkar han ha andra hobbys som prioriteras den lilla egentid som existerar i vår familj. Ja nu har jag delat lite av mina tankar som just nu snurrar runt i huvudet. Tycker ni jag har för stora önskningar?
Naturligtvis önskar jag åka iväg med familjen och uppleva lite annat än livet i Sandtorp men det kan jag blogga om en anan dag. Att Sören skall få slappa så mycket i sommar tror jag ären ren utopi. Det livet är förgången tid han bara får tänka på och drömma om, om det nu finns tid till det.
Ulrika

Inga kommentarer: