tisdag 21 juli 2009

I övermorgon blir Lydia 7 månader.

Nu är det bara drygt 5 månader kvar till julafton, så nu vet ni det. Lydia kom ju nämligen dagen innan julafton så därför håller vi reda på det. Just ni sitter jag med familjen i bilen på väg till OAS-konferensen. Tänk vad modern jag känner mig när jag sitter och bloggar i bilen. Tycker fortfarande att det är märkligt att det fungerar. På förmiddagan var jag iväg till ett köpcenter och fortsatte kika på kameror. Oj vad det är svårt att bestämma sig när det gäller så mycket pengar som det faktiskt kostar att köpa en hyfsad kamera.För någon dag sedan fick min lilla prinsessa vara min fotomodell. Tänkte dela med mig av några bilder jag blev ganska nöjd med. Tänk om de dessutom varit tagna med en sådan kamera som jag planerar att köpa, då hade det varit toppenbilder.





Önskar er alla en bra deg/kväll. Vi ses snart igen.
Ulrika

1 kommentar:

Mina älsklingsskruttisar sa...

Hej Ulrika

Fina bilder på Lydia!! Hopaps du hittar någon systemkamera som du trivs med. Ligger själv efter med min egen blogguppdatering. Har faktiskt inte haft tid att skriva.

Här hemma hade vi bröllopsfest i trädgården i lördags. En riktigt trevlig tillställning blev det och tur med vädret hade vi också. Det var dock en del planerande inför festen veckan innan och som tur var så hade vi min mamma här då så vi fick bra med barnvakt. I köket har Jonas kaklat färdigt och i vardagsrummet har han satt in en altandörr. Ja, det blir en del sommarjobb för min man också. Men bara man varvar med lite roliga aktiviteter för barnen så flyter det på bra.

I morgon ska det bli fint väder så då bär det iväg till Skansen med barnen. Vi har förberett Lovisa på att lämna bort sina nappar i deras önskebrunn och efter besöket ska vi förbi till leksaksaffären och uppfylla hennes önskan. Vi ska försöka att inte påverka henne i leksaksvalet. Hon har ju faktiskt aldrig fått välja helt själv förut.

Var förbi till Skärholmen i dag med familjen och lämnade in tavlor jag köpt via nätet, för inramning. Jonas och barnen hittade ett ett aktivitetsrum för med bollhav och ruschkanor. Riktigt bra var det eftersom det förstås tog sin tid för mig att välja bland alla ramar och passpartoues.

Nu blev det visst ett långt inlägg. Svårt att låta bli ibland...

Trevlig kväll!! / Elsa