fredag 17 juli 2009

Jag vill ha en ny systemkamera, NU!

Ni som kännermig väl vet att jag alltid gillat att fotografera och speciellt nu när jag fått egna barn att fota. Under MÅNGA år fotograferade jag andras barn och det var jätteroligt men nu är det så otroligt underbart att få föreviga våra egna. För 15 år sedan använde jag alltid min gamla pentax systemkamera och jag gick fotokurser och stor o labbet många många timmar.
Jag gjorde egna labb både när jag bodde hemma på vår toalett och i min första lägenhet. Oj vad många timmar jag stått där i ångorna och sett biler växa fram. Det var verkligen en rolig hobby men jag fixar gärna bilderna på datorn nu i stället för att gå in i mörkrummet. Oj vad tekniken gått framåt. När vi gifte oss köpte vi en liten digitalkamera som vi varit nöjda med men nu när jag börjat inse vilken skillad det är om man har en systemkamera så skulle jag gärna vilja ha en sådan. Jag har googlat, tittat på tradera och blocket och massor av fotosajter och har svårt att bestämma mig. Snart åker jag bara till en fotoaffär och köper en. Som tur är har både Sören ocg jag vänner som är fotografer så lite tips har jag fått från dem. Den ena säger:- Köp Canon medan den andra säger :-köp Nikon. Ja snart måste jag bestämma mig för jag är så sugen på att börja fotografera lite mer proffsbilder nu när jag har världens bästa motiv i mina döttrar och alla deras vänner.

I kväll var vi åter nere vid stranden och det var en så fantastisk kväll. Esther är som en fisk i vattnet och vill aldrig gå upp. Vi kom dit vid 16 och åkte hem straxt efter 20 och hon var braa uppe och åt. Lydia däremot börjar gråta direkt när man sätter ner en fot i vattnet. Hon är som sin pappa, vill ha Thailandsvärme i vattnet. Även denna eftermiddag kväll hittade vi vänner/släkt nere vid stranden och det är så roligt att ses där när barnen leker så bra tillsammans.

Pappa Lydia och mamma.



Efter en kort betänktetid gick Sören med mig och Lydia bort till en stor sten där jag ville att han skulle hjälpa mig att ta lite bilder på Lydia och mig. Först tog jag detta gulliga kort på dem.

När vi kom till stranden träffade vi bl.a Frida som är kompis till Cornelia som är tjejrnas syssling. HOn och Cornelia kommer ibland över och leker med barnen eller tar med Esther ut, ETT MYCKET BETYDELSEFULLT INITIATIV för oss föräldrar. Ni är varmt välkomna tillbaka tjejer.



Lydia, Fria, Elliot och Cornelia. Oj vd det är mysigt med sommar.



Lydia med sin lyckliga mamma.

Samma här.

En jättelycklig tjej.

Ja hon sitter själv på stenen men jag kan säga att jag var beredd till 150 % att fånga henne.


Under tiden vi fotograferade passade Etsher på att smaka lite pizza på filten hon sina gudföräldrar Anna och Uffe. ( Kan tilläggad att Etsher är en gnutta trött på mammas fotograferande, kanske blir det annorlunda men en annan kamera, därför är hon ej med på fotostunden vi hade med Lydia.)

Att visa upp sin nya badponcho gick hon dock med på.
Som vanligt är klockan mycket och det är dags att gå och sova för att orka med en nya aktiv dag i morgon.
Ulrika

Inga kommentarer: