måndag 29 juni 2009

Vänner på stranden!

Oj vad vi njuter av sommarvärmen och alla trevliga vänner vi träffar där. Igår söndag åkte vi ner hela familjen vid 14:30 och blev kvar till nästan 20. Tiden bara rusar iväg när man har det underbart i kvällsolen. Esther lekte med kompisar och grävde och hällde vatten så vi passade på att njuta medan hon lekte på. När klockan var 18:30 och jag insåg att vi ej ätit middag och att Esther var jättretrött försökte jag få i henne en kanelbulle eftersom jag var helt säker på att hon skulle somna i bilen på hemvägen. Vilken mamma kanske ni tänker, men jag kan säga att hon överlevde även en kanelbullsmiddag.

Linda med sin lilla Elina.

Undrar just vad Lasse sitter och funderar på?

Sedan träffade vi Göran, Elliot och Cissi. (Lilla Edith låg och sov i vagen).
Elliote är våra tjejers sysslingars kusin, hänger ni med?

Sedan har jag fått två bilder som jag gillar på Esther och pappa Sören. När kvällssolen ligger lågt blir ljuset så underbart för fina bilder.


Pappas fantastiskt slickade frisyr beror på att det suttit en keps där hela dagen.
För att få en bild av oss själva tillsammans tar jag kameran i vänstra handen och håller om min man med den andra. Resultatet blev helt OK tycker jag.

Eftersom vi även idag, måndag planerade att stanna länge så hade vi med oss middag och kvällsvälling. Vid 19:30 började vi tycka att det var dags att packa ihop oss och åka hem. När vi äntligen tagit oss till bilen och fått in all packning och barn så frågade jag Esther om hon ville ha sin välling men svaret var: -Absolut inte mamma. Jag var dock envis och sa att vällingflaskan kanske kunde stå mellan hennes ben och redan när jag startat bilen och kört 10 meter hör jag hur hon slukar vällingen. Eftersom pappa kom från jobbet så hade han den andra bilen så jag körde hem själv med tjejerna. Efter ett tag tyckte jag det blev tyst och eftersom Esther hade envisats med att ha badringen i knät så såg jag henne inte i den barnbackspegeln som vi har. När jag stannade vid parkeringen hemma och plockade upp Sören skrattade han gott och hämtade kameran. Ja ni kan ju själva se hur det såg ut när Esther hade somnat. Ja tror hon var ganska trött. Då var det var det bara för pappa att bära upp henne till sängen och ännu så länge sover hon gott. Nu skall jag packa inför morgondagen då jag och tjejerna skall åka till moster Annika och hälsa på. Ha en bra natt/dag.
Ulrika


Inga kommentarer: