torsdag 4 juni 2009

En regning studentfest!

Oj vilken regnig dag. I morse när jag följde Esther till förskolan klädde jag på henne både fleecfodrad jacka, vindbyxor med strumbyxor och tunnare tights under, mössa och vantar. För några dagar sedan var det bad i poolen som gällde. Är det detta som kallas svensk sommar? Det är vid dagar som denna som vår familj blir väldigt sugen på att köpa en billig sistaminutenresa till Thailand i höst. Någon som ville följa med?

När jag skulle hämta Esther regnade det så Lydia blev nedstoppad i vagnen i fleecoverall och mössa. Sedan regnskydd på vagnen. Själv fick det duga med ett paraply. När Esther cyklade hem i regnet så insåg jag hur bra Lydia hade det i vagen och jag tyckte det var skönt med frisk luft så vi var faktiskt ute ett tag och cyklade och gungade men sedan var det skönt att komma in och äta mellanmål.

När pappa kom hem tog jag en snabbdusch innan vi klädde om för att åka på två studentuppvaktningar . I bilen säger Esther till mig: Mamma vill du hålla i min hand för då kan de ha sällskap. Hon säger så otroligt mycket roliga saker nu.
Först åkte vi till Sofia Åström som jag känt sedan hon var nyfödd. Ni som känner mig väl vet hur mycket jag passat andras bebisar i längtan på mina egna och Sofia är av dessa och idag tog hon studenten. Denna goa tjej har jag promenerat med i barnvagnen, bytt blöja på, matat, lekt med och tagit med på diverse små utflykter. Hon var även en av mina små fotomodeller när jag gick en fotokurs. Då var hon nog runt året. Ett Stort grattis Sofia! Sedan åkte vi vidare till Rebecka Lindh som är dotter till Tina som förlöse mig när Esther föddes. Även ett stort grattis till Rebecka!


Sofia Åström och Ulrika

Våra små tjejer skötte sig bra och Esther hade mycket att titta på och smaka av för vi fick mycket gosaker ikväll som även mamma Ulrika smakade på.

Som tur var hade vi med både pyjamas och välling för på hemvägen somnade båda tjejer i bilen och när vi kom hem kunde pappa bära upp dem båda två och stoppa dem i sina sängar. Hoppas nu at de sover hela natten båda två för jag är så otroligt trött. Skall nu skynda mig i säng för att orka upp i morgon och ta hand om tjejerna. Vad vi skall hitta på då har vi ännu inte bestämt, beror lite på hur jag sover i natt. Eventuellt åker vi till stan för att leta nya gummistövlar som blivit för små till Esther.

Ulrika



1 kommentar:

Mia sa...

Hej!
Ingen bebis här än, tyvärr! Jag längtar så mycket och börjar bli less på magen :P
Vi köpte kläder av min kompis i sundsvall men det som kommer passa vår dotter efter årstid och storlek har deras son haft. Så det kan behövas kompletteras lite ändå. Och vinteroveraller hade jag ju redan pratat med dig om så de köpte vi aldrig av Sofie. Tror det tillslut blev mest plagg i storlek 68 så det kan behövas mer i 50-62. Är ju så svårt att veta om hon ens kommer hinna ha 50, vissa bebisar föds ju som 56:or. En amningskudde, lakan, lite leksaker och lite andra grejer köpte vi också av dem så det finns. :) Mvh maria