måndag 15 juni 2009

En trevlig shoppingrunda till IKEA mm

I lördags morse kom Sören med förslaget att han skulle ta med sig Esther och åka till Norrköping. Dit skulle en gammal vän från Thailand komma på besök och Sören ville gärna träffa honom så det tyckte jag var en bra ide´även om det kanske skulle kännas lite ensamt att vara kvar med bara Lydia. Jag insåg dock att det var den bästa ide´n på länge för det var SÅ SKÖNT att vara hemma med bara ett litet barn. Jag älskar Esther av hela mitt hjärta men hon pratar verkligen konstant så att mina ögon ibland håller på att gå sönder. Sören beställde tågbiljetter och Esther blev jätteglad när hon fick veta att hon skulle få åka tåg med pappa till Farmor och Farfar. Själv ringde jag min väninna Astrid och bjöd henne på en lugn kvällsmiddag. Hon kom vid 17:30 och då hade jag hunnit förbereda middagen vi skulle äta. Färsbiffar med fetaost, soltorkade tomater, vitlök och cajennpeppar, vitlöksmarinerad klyftpotatis, tzatsiki och sallad. Det blev faktiskt riktigt gott och så hann vi ju sitta i soffan och prata och prata hela kvällen, riktigt trevligt.
När jag skulle lägga mig gick jag faktiskt runt och kände på att ytterdörren och balkongdörren var låsta och så kikade jag igenom alla rum, mörkrädd som jag är men det fanns bara Lydia och jag hemma och vi somnade ganska fort. På morgonen tog vi det lungt och eftersom Lydia vaknade tidigt och ville äta och småprata lite så somnade hon om och vi gick inte upp förrän 8:20 som är OTROILIGT OVANLIGT i vår familj just nu. Tyvärr regnade det ju HELA DAGEN så det blev ingen barnvagnspromenad. På eftermiddagen regnade det så mycket så jag funderade på hur jag skulle lyckas ta mig till bilen med Lydia. Det slutade med att jag klädde Lydia och satte henne i bilstolen och så låste jag in henne i huset och sprang ner och hämtade bilen.
Och så körde vi till stan och hämtade vår storasyster och pappa och det var JÄTTEROLIGT att träffa dem igen. Jag har dock sagt att de gärna får åka till Norrköping själva någon mer gång för det var så skönt att vara hemma, nästan själv. Lydia ligger ju än så länge där hon ligger eller sitter och är väldigt duktig på att leka med sina saker.

Idag har jag och och en ny väninna från mammaguppen och våra små bebsiar varit på IKEA tillsammans och shoppat loss. Efteråt hann vi med en snabbis på Babyland också. Tänk att få åka till båda dessa affärer med någon som också uppskattar att strosa omkring och titta på allt och fundera och drömma om hur man vill ha det hemma. Det är mycket stor skillnad mot när jag lyckas släpa med Sören dit får då måste jag lova på heder och samvete att vi bara skall gå direkt till de saker jag redan tittat ut innan och sedan gå och betala. På Babyland tittade vi på bilbarnstolar till de små eftersom de nu börjar växa ur babyskydden. Sedan bar det av till dagis för att hämta de stora barnen.

Nu sitter Sören och Esther och läser en Bamsetidning och jag skall byta blöja på Lydia som har något som luktar baj....

1 kommentar:

Mina älsklingsskruttisar sa...

Roligt det där med IKEA och maken. Jag känner precis igen mig!!

Hälsningar Elsa