tisdag 16 juni 2009

Äntligen lite sol!

I natt blev det för trångt i vår säng så jag tog mina kuddar och gick in och lade mig i Esthers rum, som stod tomt. När jag vaknade och drog upp rullgardinen sken solen, något som kändes väldigt ovanligt. Tänk att det är mitten på juni men trost det är det många morgnar som jag fått sätta på Esther både mössa och vantar när vi cyklat till dagis. Hela våren går man och väntar på sommaren och när man läser alla reklamblad från typ Jysk eller Rusta så fantaserar man vilka sommarprylar man vill köpa till sin altan eller trädgård men som det verkar nu kommer man aldrig kunna njuta av dem. Sedan gäller det ju att man prickat in att få semester de dagar som det eventuellt är sommarvarmt. Nu är det redan mitten på juni och till helgen är det midsommar men termometern har stått på 8 grader flera morgnar i rad. Kommer det någonsin att bli några heta sommardagar och varma sommarkvällar då man kan njuta av sommaren? Jag var i alla fall glad att solen sken när jag tittade ut i morse och under dagen blev det ju riktigt skönt. På hemvägen från dagis somnade Lydia, vilket är väldigt sällsynt så jag körde henne till baksidan och sprang upp och hämtade mina kuddar och lade mig på sängen i gästrummet. Där fick jag faktiskt ligga hela 30 minuter innan prinsessan kallade på min uppmärksamhet. Då fick jag lite trädgårdsinspiation så jag lyfte ut babysittern och satte Lydia i den. Sedan fick hon sitta där och kika medan jag klippte vår enorma gräsmatta och krattade ihop gräset. Sedan blev jag helt slut så Lydia och jag lade oss på en madrass på vardagsrumsgolvet och gosade och lekte med hennes saker. Sedan kom pappa hem och åt lunch med oss. Hans rast slutade med att han gick runt med Lydia i famnen så att hon somnade. Det gick till och med att lägga ner henne i vagen och där sov hon 30 minuter och jag hann titta i en tidning och föbereda mellanmålet som jag packade ner i Esthers bamseryggsäck.


Vid 13:30 gick vi igäg till dagis för att hämta storasyster Esther.
Trots det vackra vädret var de inne när jag kom för att hämta Esther. Det var lite blåsigt, fick jag som svar när jag frågade varför de var inne denna fina dag.
Sedan hämtade vi Esther cykel i cykelstället och gick hem och hämtade vårt mellanmål

Sedan promenerade vi ner till parken där vi stämt träff med Lida, Erik och Elina


Lydia trivs ännu så länge att sitta i vagnen och kika.

The sisters!
Lydia riktigt njöt nät jag lade ner henne i gräset så hon kunde kika upp i himlen och på trädkronorna som vajade.

Esther vill gärna leka lite med sin lillasyster!

När Erik skulle hem gick vi upp till parken utanför vårt hus och grävde i sandlådan.Där fick Lydia lite mellis i sin bumbostol, en fantastisk uppfinning. Det bästa vi har sätter vi på bordet.


Visst är jag fin idag!
Att leka med mamma är jätteroligt,

speciellt när hon lyfter mig högt upp i luften så att jag nästan kiknar av skratt.


När vi varit ute och lekt i 2,5 timmar kom pappa hem.

Esther försöker servera pappa någon sandkaka.


Efter maten tog jag med Lydia till ICA MAXI och handlade medan Esther fick hjälpa pappa att trimma vissa ställen på gräsmattan och sedan köra bort allt gräs till en uppsamlingsplats vi har i området. Nu sover båda tjejer och jag har haft lite bloggtid men klockan är 22:31 och det är dags att gå och lägga mig så jag orkar med ännu en aktiv dag tillsammans med mina älskade prinsessor.Allt gott.
Ulrika

Inga kommentarer: