måndag 6 oktober 2008

Lite av varje!


Inser att det är jättelänge sedan jag uppdaterade denna blogg.
När det äntligen är kväll och Esther sover och jag har förberett det som går inför morgondagen så är jag för trött för att orka skriva nya inlägg. Nu är det mitt på dagen och jag skall snart hämta Etsher på dagis men eftersom jag sova relativt bra i natt behövde jag inte all tid efter lunch för att vila. För ett bra tag sedan hittade jag denna lilla kappa på Myrorna där min väninna Anette jobbar. Den blev hängande i garderoben men så för någon söndag sedan så kom jag på att Esther måste få använda den innan den blir för liten. Ärmarna var tyvärr redan lite korta men visst är den söt!


Esthers
"norr-
landsmormor"
har också hunnit hälsa på oss sedan sist jag skrev. Hon heter Lisbeth men Esther envisas med att kalla henne "Bippa". Esther trivs verkligen tillsammans med "Bippa" och hon blir så glad när hon kommer. "Bippa" själv verkar ockå trivas med att få rå om Esther ibland. De går gärna till parken tillsammans eller läser böcker eller ser på Bamse. ( Ett STORT tack till Dig Lisbeth för allt grävjobb du gjorde hos oss) .
En ny lek tillsammans med pappa är att bygga koja
Att krypa in och gömma sig i den tillsammans med pappa är toppen tycker Esther.







I lördags kväll hade vi Esthers kompis Anton här på besök tillsamans med hans familj. Vi är så glada att vi fått lära känna denna trevliga familj och Esther och Anton leker så bra tillsammans även om det är väl medvetna om jag, mig och mitt. Ibland kan det vara lite svårt att leda med sig av sakerna. Vår pappa lagade härlig thaimat och gästerna verkade uppskatta middagen. Det blev en köttwock med långa bönor, basilika och lite andra thaigrönsaker och en grön currygryta med kyckling. Jag fick stå för efterrätt en som blev varm fruktsallad med vit smält blockchoklad och vaniljglass. Esther och Anton fick som vanligt sitta bredvid varandra och fick dagen till ära dricka med sugrör som är så otroligt uppskattat just nu.








Angående min mage så kan jag berätta att allt växer som det ska. Esther var med mig hos barnmorksan förra veckan och med lite äpplen i ena handen så satt hon som förtrollad på stolen och bara tittade på mig när jag låg på britsen och blev mätt och vi lyssnade på hjärtljuden. Det börjar verkligen kännas nu att det börjar bli trångt där inne och det är svårt att finna bekväma ställningar att sova i. Det är inte heller alltid så lätt när man skall börja sig ner och klä på ett barn som är i en mycket aktiv trotsålder och viker benen så fort man skall klä på sig och gå ut. Jag har faktiskt beställt "Stora trotsboken " och skall där läsa om man kan få några tips på att hantera detta. Nu har klockan sprungit iväg och det är dags att hämta min lilla prinsessa.
Tack för idag.

1 kommentar: