tisdag 7 oktober 2008

Nybakat bröd!

Nu är klockan 11 och jag har cyklat med Esther till dagis, bakat bröd och gjort en kalopsgryta till ikväll, beställt tid för 2-årsvägning och mätning på BVC, svarat på mail, skrivit mathandlingslista, tagit en fika med nybakat bröd så nu skall jag faktiskt unna mig att gå och vila en stund. Tänker dra ner rullgardinen och lägga mig under tecket och hoppas få några minuters sömn. Natten var ganska OK, trots att Esther vaknade vid 4 och skrek. Då hade jag precis gått ner och lagt mig där nere så Sören fick skunda sig in och krypa ner bredvid henne och denna gång fungerade det bra. Sedan snusade hon vidare till jag kröp ner hos henne och mysväckte henne vid 7:10. Det var 0 gradigt i morse så det blev fleecfodrade galonjackan och byxorna på till dagis. Idag lämnade jag henne ute och hade trott att det skulle minska tårarna när jag skulle gå men så vart det ej. HOn hann dock sluta innan jag hade satt mig på cykeln igen.







Vi har återigen möblerat om i ett av våra rum på nedervåningen ( till Sörens stora glädje som älskar när jag vill flytta möbler) så att ESther har sitt lekrum där vi oftast är. En gästsäng får också plats så vi tar gärna emot övernattande vänner som vill beslka oss. Esther är i alla fall glad över sitt rum och är ofta där och leker, naturligtvis är hon gladast om någon annan också finns där och glatt vill smaka på alla henns kaffebjudningar vid det lilla bordet. Kanan och den lilla vita soffan är saker som finns kvar sedan jag var liten så det känns extra roligt att få ha dem i hennes lilla rum nu. Till och med gardinerna är från min tid, men de syns inte här. Nu skall jag passa på att gå och ta den när lilla luren jag skrev om tidigare.
Ulrika

Inga kommentarer: