torsdag 16 oktober 2008

Nu är vår Esther 2 år!

Idag är det 2 år sedan vår lilla älskade dotter kom ut till oss. Kan känna det med både en oerhört glädje,tacksamhet och smärta. Jag kan inte säga att jag glömt hur fruktansvärt ont det gjorde den dagen men tacksamheten är oändligt mycket större. Hon är sjuk nu och vi fick ställa in hennes 2-årskalas så det har varit mycket "hänga på mamma" dessa sjukdagar och så vill hon ligga nära nära i sängen och hälla om en och så läter hon som hon verkligen njuter av det mm, mamma, mm pappa säger hon och så hostar hon en rakt i ansiktet så hon nästan kräks. Den kärleken man kännner när honn njuter av att vara nära oss är obeskrivbar. Både igår och idag somnade hon liggande på min arm tätt intill mig och det är så ljuvligt att bara se på henne och känna hennes hjärta slå mot mitt. Innan jag träffade Esthers pappa gick jag varje år vid denna tid in på Lindex och Kappahl och tittade ut vilken vinteroverall jag skulle köpa om jag hade ett barn. Nu kan jag gå och kika till mitt egna barn och snart till 2 stycken. Det är en sådan enorm glädje jag känner i mitt hjärta av tacksamhet till Herren som gett mig både en underbar man och en underbar dotter och snart en baby till.

Nu skriker mitt lilla hjärta i sängen så jag skall springa och hålla om henne. Bilder kommer vid nästa bloggtillfälle.

Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars lilla Esther som är sjuk på sin födelsedag! :-( Hoppas att hon snart kryar på sig.
Kärleken till barnen är verkligen obeskrivlig, jag känner så igen mig i det du skriver. Jag är så oerhört tacksam för mina två tjejer, de är värda mer än allt annat!

Det var så himla roligt att ses förra veckan, nu får det inte dröja lika länge till nästa gång! Om ni känner att ni orkar så fyller jag år lörd 8 nov, o då är ni hjärtligt välkomna hit på lite kalas :-)