fredag 31 oktober 2008

En regnig fredag!

Oj vad det regnade i natt och i morse. Vi bestämde oss ändå för att åka itll öppna förskolan på herrgården. Till Esthers stora glädje kom även hennes "pojkvän" Erik med mamma Linda dit eftersom de hade ledigt denna vecka.
Det märks verkligen att de känner varandra och trivs ihop. Direkt när Erik kom in så ropade Esther: " Tom Eki" ( Kom Erik) och så lekte dem så att vi mammor kunde sitta i soffan ett bra tag och prata.

Att måla med vattenfärger är något som verkligen börjat intressera Esther de senaste gångerna vi varit på öppna förskolan. Det gäller dock att sitta med så att färgen verkligen kommer på pappret och inte överallt runtomkring. Jag kan absolut inte välja vilken färg hon skall måla med utan och jag får sitta med målarlådan och sätta på den färg på penseln som hon beställer. Nu är det oftast så att hon säger rätt om alla färger och det är ett framsteg.

Vid 16:30-tiden kom familjen Egberth från Örebro och hälsade på och fikade med oss innan de skulle vidare. Barnens pappa Mattias är internatskolkompis till vår pappa Sören från Hua-Hin i Thailand. Deras tre fina barn heter Samuel, Mirjam och Elias och Esther blev väldigt förtjust i dem alla 3.

Mattias fru Gabriella läser en fin kakobok tillsammans med Esther som vi fick av dem.


Under den stund vi fick tillsammans hann vi prata om allt möjligt inklusive förlossningar eftersom Gabriella är barnmorska
och Mattias läkare. Alla tips vi kan få inför kommande förlossning tar vi tacksamt emot. Vi är så tacksamma att vi har 3 barnmorskor inom vår bekantskapskrets att rådfråga och få tips ifrån.
Nu väntar vi med spännang att få träffa den lilla som aktivt sprattlar och gör kullerbyttor i min stora mage. Undrar just hur länge det är kvar till vi har bebisen i våra armar. Igår var pappa uppe på vinden med diverse saker och då funderade jag på om han skulle ta ner lådan med 50-56 kläder men det kanske är lite väl tidigt. Väntar nog en månade till innan jag ber pappa Sören ta ner dem för att jag skall kunna tvätta dem så att de ej luktar vind. Skall bli så mysigt att se vad vi har som vi skall stoppa ner i BB-väskan till den lilla. Sedan är det vagnen och barnbilstolen som måste fixas. Bilstolen sålde vi till några som vi känner och de hade sålt den vidare till en pastorsfamilj i stan så jag mailade honom och frågade om vi kunde köpa tillbaka den och det skulle gå bra. Det är inte så mycket nytt man måste köpa när man får barn nummer 2, i alla fall inte om vi får en flicka. Kommer det ut en liten pojke blir det att skicka pappa eller mormor till Lindex eller Kappahloch köpa något gulligt i blått.
Idag fick Esther sova middag 1 tim och 45 min istället för 45 min som vi brukar låta henne sova, så hon är fortfarande pigg och alert fast att klcokan närmar sig 21:30. Anledingen är att jag var och är så otroligt tröttt själv. Kände att det fick bli så idag eftersom det är lördag i morgon och vi inte skulle ha något emot en sovmorgon i morgon.
Allt väl!
Ulrika

Inga kommentarer: