tisdag 23 september 2008

Vår lilla trummis!


I söndags var vi på födelsedagskalas hos Esthers syssling Adrian. De bor bara en gata bort från oss och hans föräldrar är Esthers gudmor och gudfar så det känns jättebra att ha dem så nära.
Adrian fick ett nytt trumsett i present och efter att Edrian fått hjälp att sätta ihop det och spelat en stund fick vi god soppa och varma smörgåsar. vem passar då på att hoppa upp på pallen och prova trumsetten om inte vår lilla ESther. HOn gillar verkligen alla instrument. Här hemma är det hennes lilla synth, mitt elpiano, hennes lilla gitarr och morbrors gamla blockflöjt som hon går och spelar på. Trummor var något nytt men det tyckte hon var jätteroligt. Till slut fick vi plocka ner henne med tvång med tanke på att Adrians gäster ville höra vad de sa och tänkte när de åt. Oj vad det kan låta om ett trumsett med Esther bakon trumpinnarna, men kul var det.


















Idag är Esther på dagis men jag skall gå och hämta henne om en halvtimme. Jag är så otroligt trött efter att ha svårt att sova själv och för att Esther ej behagar att sova hela nätterna och dessutom bara godtar att det är mamma som hämtar henne eller söver om henne i nya stora sängen. I natt funderar vi alvarligt på att lägga henne bredvid oss från början eller att Sören får klämma ner sig bredvid henne i hennes säng ( 80 cm bred med kuddar i kanterna) för att vi kanske kan få sova flera timmar i sträck. Hur skall det gå med en liten till nattetid??????????
Efter att jag lämnat Esther skrikande på dagis gick jag raka vägen hem och kröp ner i sängen. Denna dag lyckades jag somna och sova 1,5 timmar och det var verkligen nödvändigt. Vid halvtolvtiden mötte jag Sören i Nykvarns centrum så gick vi och åt lunch tillsammans på den nya grekiska restaurangen och det var så mysigt att hinna ses 45 minuter och äta i lugn och ro. Nu skall jag vila några minuter innan det är dags att gå och hämta prinsessan som jag nu längtar efter.

Ulrika

Inga kommentarer: