torsdag 18 september 2008

Esther klipper håret hos frissan Marie-Louise!

Idag hade vi mamma/Estherdag. Det gick nästan lika bra för Esther att sova i stora sängen i natt. Dock vaknade hon efter en timme och skrek men när jag lade mig bredvid henne somnade hon om direkt. Klockan 6:30 hörde pappa att Esther ropade medan jag var i duschen. Hon ville inte bli upplockad utan ville ligga och morna sig med sin lilla skutt.

Vid 9-tiden var vi på öppna förskolan, första av alla. Vi lekte, var med på sångsamling, och åt mat. Sedan somnade Ester som jag planerat i bilen på väg hem. Då är det bara att lyfta ur henne och lägga henne i sängen. Snabbt gick jag också och lade mig själv också och lyckades faktiskt slumra till en stund. Sedan åkte vi iväg med bilen till Högdalen där vi träffade mormor som var och fixade håret hos frissan Marie-Louise som är mormors väninna sedan många år tillbaka. Medan mormor satt i torken fick Esther sitta i "häststolen" och där lyckades Marie-Louise med gott resultat klippa Esthers hår som växt så det knakat sedan i slutet av maj. Först var hon lite skeptiskt och viftade och viftade med hunudet men med Marie-Louise roliga saker som Esther fick låna så gick det jättebra även om Marie-Louise fick jobba snabbt. Så med en kortare lugg och klippta toppar åkte vi glada därifrån. På hemvägen stannade vi på biltema och handlade en exenterslip, en cykelslang och en ställnig som man kan sätta på dargkroken för att kunna forsla hem cykeln som pappa lyckades få punktering på i morse på väg till jobbet. Jag är glad att vi hade mormor med oss för att gå på en stor affär med Esther som absolut inte vill sitta i en vagn så många minuter är ganska krävande. Sedan var det bara att sitta i köer på E4:an innan vi slutligen plockade upp pappa på jobbet, hängde på ställningen på dragkroken och hängde upp cykeln därpå. Eftersom hungern var stor så blev det faktiskt pizzainköp på hemvägen.

Efter middagen gick mormor, jag och Esther ut så pappa i lugn och ro fick prova nya slipmaskinen. Det är trappan som skall slipas innan måningen som beräknas vara klar till nästa helg. Ja så såg våran dag ut idag.
Ulrika

Inga kommentarer: