torsdag 11 september 2008

Hjärtljud och Funhouse

Efter att jag lämnat Esther på dagis idag åkte jag till mvc och fick för första gången lyssna på bebisebs hjärtljud. Det är alltid en fantastisk upplevelse att höra bevis på att det finns en liten därinne som vi med spänning väntar på att få möta. Alla värden var bra så det känns skönt.











Vid 13:30 hämtade jag Esther och då gick vi hem och åt mellanmål. Sedan träffade vi Danny och hans mamma och åkte till Funhouse 4 kids. Det var första gången som vi var där men ej den sista. I början var Esther lite försiktig och ville att jag skulle klättra med så det fick jag göra trots min klumpighet och min stora mage. In genom tunnlar kröp vi och ner i olika kanan åkte vi. Som tur var blev Esther snabbt varm i kläderna och fixade allt nästan sjäv. Hon klättrade, hoppade, åkte och stutsade så jag hoppades verkligen att det skulle göra nytta inför kvällens sövning men ack, ack. Nu försöker Sören söva henne men hon bara protesterar och skriker efter mamma. Vet ej vad vi skall göra för aktiviteter för att hon skall ha lätt att somna om kvällarna. Vi har ju redan skurit ner sovamiddagsluren till högst 45 minuter. Om man kan önska ochd et kan man ju så önskar vi att nästa barn skall vara lite mer intresserad av att sova längre stunder. Sov så gott!


Inga kommentarer: