torsdag 18 september 2008

Sov själv hela natten i stor säng i eget rum!

Oj vad vi blev glada i morse när vi insåg att Esther hade sovit själv i sin nya stora säng i eget rum för första gången. Själv vaknade jag flera gånger och var uppe och kissade och naturligtvis var jag tvungen att gå in och kika så att vår prinsessa sov gott och inte hade ramlat ur sängen. Det tog lite längre tid än vanligt att söva henne men det är ju inte så konstigt när det är på ett ställe som hon inte är van vid.
Just nu ligger hon och försöker somna tillsammans med pappa som för tillfället har en aning lättare att klämma ner sig bredvid henne i sängen. Ja den är faktiskt bara 80 cm bred och med en gravidmage och en 2-åring som ligger ut med både armar och ben kan det bli trångt.

Efter dagis i dag åkte vi och hälsade på Esthers kära vän Anton och hans mamma och systrar. Det är den pojken som jag passade under vårterminen och som Esther var hos när jag jobbade under våren. De skiljer 1 vecka på dem och de märks verkligen att de tycker om varandra.
På hemvägen från Anton hämtade vi pappa på jobbet. Efter middagen ryckte han de sista bruna heltäckningsmattorna i trappan som vi håller på att göra om. Oj vad han blev lycklig när sista biten lossnade för de satt verkligen fast. Under dagen var jag och köpte färg som trappan skall målas med så nu händer det saker snabbt här hemma. Hallen tog ju sina månader att få klart med denna trappa verkar gå betydligt fortare av någon anledning. Färgen måste målas innan bebisebnkommer för den är så giftig, kanske är det anledningen? Jag och ESther planerar att sova någon anna stans i slutet på nästa vecka så att Sören kan måla.



Som sagt, i kväll var det pappa som nattade våran lilla Esther och det verkar ha gått bra för det är alldeless tyst i rummet. Hoppas även att denna natt blir lugn. I morgon planerar vi att gå till öppna förskolan och sedan är det helg igen. Tyvärr måste pappa jobba både på lördagen och söndagen för de har inventering på jobbet men jag skall i alla fall åka på barnbasar och shoppa vineterkläder till Esther







Inga kommentarer: