lördag 13 september 2008

Frukostföreläsning och höststädning!


Igår somnade Esther vid 21:30 så vi trodde i vår lilla fantasi att det skulle bli sovmorgon idag men icke. 6:30 behagar vår fantastiskt gulliga dotter tycka att det är dags att öppna sina klarblå ögon. Som tur är gillar hon att ligga kvar och gosa en stund. Om man sedan ger henne lite böcker kan hon sitta och bläddra och bläddra så vi fick i alla fall ligga kvar i våra sängar tills koockan var 7:30. Jag hade vaknat redan vid 5 så jag började bli trött igen när det var dags att gå upp. Jag hade dock något trevligt att se fram emot för vid 9 skulle jag vara på en frukostträff med en föreläsning med temat " Hur räcker man till för alla sina kärlekar?" Det var skönt att komma hemifrån en stund och träffa lite väninnor som jag annars brukar träffa på öppna förskolan eller i sandlådan. Vi åt en härlig frukostbuffe i lugn och ro och sedan fick vi lyssna till ett föredrag med en kvinna som heter Laila Dahl. Hon är trebarnsmor, sångerska, författare och samtalsterapeut och delade många visa tankar och väckte viktiga frågor om hur man får sitt famileliv att gå ihop.


När jag kom hem satt Etsher och åt sin lunch och jag trodde att hon och jag skull ekunna gå och sova 45 minuter tillsammans då. Så blev det inte för vid 9:30 hade Esther somnat i pappas famn framför barntv:n . Han hade lagt henne i sin s'ng och fick chansen till lite oplanerad egentid. Efter två timmar hade han väckt henne så det blev absolut inget mer sova för henne idag. Nu är klockan 20:33 och och hon är fortafarande still going strong. Hela eftermiddagen var vi ute och klippte gräset, krattade och städade i förådet och klippte ner en stor buske. Kallt har det blivit så idag åkte höstoverallen hon fått ärva av en kompis på och igår kväll när vi var ute och cyklade fick hon ha vantar på sig för första gången.

Nu är ÄNLIGEN vår hall färdigrenoverad så ikväll provade Sören att dra bort den bruna helteckningsmattan från ett av våra trappsteg. Det är vårt nästa projekt och eftersom de i affären frågade om vi hade småbarn när vi skulle köpa "trappfärg" pga att den är olämplig att inandas av småbarn så hat det blivit fart på Sörens trapplanering. DEn måste bli klar innan Esther blir storasyster och med tanka på att hallen tog x-antal månader att bli klar så är jag så glad att han startat det projektet idag. Esther och jag planerar att åka bort till mormor eller farmor några nätter för att Sören skall hinna måla några gånger och att lukten och ångarn som blir skall försvinna. NU hoppas vi på att det snart blir tyst i detta hus. God natt

Inga kommentarer: