måndag 15 september 2008

Eftermiddagsbesök på Torekällberget!

Idag har Esther farmor och farfar passat henne på förmiddagen medan jag var på arbetscoachsamtal. Passade på att handla mat på hemvägen ( är ju rena lyxen att få handla ensam). När jag kom hem var pappa hemme på rast så vi kunde äta lunch tillsammans. Eftersom Esther somnat så sent de sista kvällarna så ville jag att hon skulle sova lunchsömnen tidigt. Direkt efter maten stoppade jag ner henne i vagnen och hon protesterade inte ens. Efter 1 minuts promenad sov hon gott i sina tillåtna 45 minuter.

Efter att vi ätit mellanmål åkte vi till Torekällberget och tittade på kossor, hästar, "bäbä". getter, kaniner och grisar. Det är verkligen ett perfekt ställe för Esthers ålder. Hon är så lycklig att få se dessa djur. Dock besviken att hon inte fick öppna grindarna och gå in till djuren. Jag tror att hon minns hur det var i somras för då får man klättra in till de små killingarna och klappa dem. Nu hade de dock växt så vi fick snällt stanna utanför och titta.













Esther tyckte det var tråkigt att åka hem i bilen liksom hon brukar tycka nuförtiden.
Efter middagen som idag bestod av ungsbakad falukorv med hemlagad potastismos blev det ett härligt bad för Esther tillsammans med sin pappa. Nu tittar både farmor, farfar, pappa och Esther på " Nasse hittar en stol" på tv innan det är dags för vällingflaskan och sängen. Ja vi hoppas på att klockan inte skall vara mer än 20:30 innan vår lilla prinsessa behagar stänga sina små blå ögon och somna.
Kan just meddela att ögonen föll ihop 20:35 så jag är nöjd och har hunnit sitta och både läsa en stund och slötitta på tv. Skall nu krypa ner hos min man som ovanligtsvis gått och lagt sig före mig idag.

2 kommentarer:

Karin Borgström sa...

Hej!
Bor du i Södertälje?!!

Anonym sa...

Nu kan jag kommentera! :-)
Jag har utmanat dig.. kolla i min blogg!