fredag 12 september 2008

Premiärkörning med Icas kundvagnar!

PÅ förmiddagen var vi på öppna förskolan. ESther stormtrivs och jag tycker det är trevligt att träffa och prata med andra mammor. Idag var temat kejsarsnitt, för det är otroligt många småbebisar där och en hel del av dem kom fram med hjälp av kejsarsnitt. Efter att jag uttryckt min rädsla för förlossningen , för min mvc-barnmorska så frågade hon mig om jag önskar kejsarsnitt. Jag tror faktiskt att svaret är ett stort NEJ. Skräckberättelserna idag och även berättelser från mina två nära väninnor som är barnmorskor gör nog att jag inser att det bara är att genomlida en vanlig förlossning till. Blir ned nödvändigt av någon anledning så självklart får det bli snitt för att få ut barnet men ej om det kan gå på det vanliga sättet.

På eftermiddagen åkte vi och hämtade pappa på jobbet och sedan åkte vi till centrum och handlade lite. Då fick Esther en sådan där liten kundvagn att köra själv. Hade jag vetat hur det skulle bli hade jag valt detta tillfälle en vardagsförmiddag när det ej är så mycket folk. Nu var det fredag eftermiddag 16:30 och typ halva Nykvarn skulle handla. Fort gick det skall jag säga så jag fick halvt skräckslagen springa före henne och gissa åt vilket håll hon skulle springa för att kuna väja vagnen så hon inte skulle köra rakt in i de andra människorna som handlade. Som sagt så tyckte hon dock att det är jätteroligt att köa vagnen så det lär nog bli vid flera handlingstillfällen.

Nu har jag just klivit upp ur familjebadet, och pappa och Esther sitter kvar en stund. Det är verkligen mmysigt att kunna bada tillsammans hela familjen. Hoppas hon somnar bra efter detta. Denna natt som var sov hon hela natten och jag vaknade bara till vid två tillfällen innan Sörens väckarklocka ringde. Oj vilken skillnad det är mog att ha varit vaken massor med gånger och haft en skrikande Esther som ej vill sova. I morgon skall jag få lite egentid och då skall jag på en frukostföreläsning som handlar om hur man räcker till för alla sina kärlekar. Det skall bli treligt att gå med några väninnor och äta frukost i lugn och ro och sedan få höra ett intressant föredrag. Nu skall jag gå och lyfta upp Esther och ta på pyjamas och hämta vällingen.

Inga kommentarer: