torsdag 2 februari 2012

Nu är vi på G

I morse åkte jag förbi huset och lämnade en stega som Sören skulle ha att stå på för att kunna skruva ner köket. Själv åkte jag på präst och diakonsamling för kontraktet. När det var slut kunde jag inte låta bli att åka förbi och se hur det gick för Sören. Då hade han kämpat på och fått bort många golvlister som låg ute och väntade på att bli slängda. Rörmokaren var där och lyfte ut toasits och handfat mm. Redan en stund efter kom två nyfikna damer förbi och ville hälsa på Sören och hälsa oss välkomna till området. När den ena damen såg att  vi skulle slänga toan och handfatet frågade hon försiktigt om hon kunde få dem eftersom hennes gått sönder. Vi är ju bara glada om saker försvinner från tomten utan att vi behöver åka till tippen med det så hon var så välkommen att ta sakerna. Efter en stund kom de tillbaka med en kärra som de drog hem det på. De lovade att betala tillbaka genom att vara barnvakt åt våra tjejer. Det låt ju som en bra deal, men jag vill verkligen förvissa mig om att dessa damer passar för uppdraget. Kanske är de, de "Göteborgsmormödrarna/farmödrarna" som vi bett till Gud om?

På jobbet räknade jag ut alla timmar jag jobbat i januari och insåg att jag "hade råd" att gå en timme tidigare idag så jag fick den stora äran att hämta tjejerna på förskolan. Jag som lämnat och hämtat till 99% under så lång tid förut känner det nu som en stor uppgift att då och då få göra det här i Ytterby. Tjejerna och jag åkte hem och Sören kämpade vidare med två byggkillar som jobbade med att riva två väggar. Det skall bli spännande att få gå in där igen snart och se hur det förändras.

I morgon skall jag träffa chefen från Nordea som skall tala på församlingens första" Familjefrukost".
Det ska bli roligt att se vem den kvinnan är som jag bara pratat med på telefonen. Hon har gjort ett gott intryck vilket också resulterade i att vi tog banklånen hos Nordea, (med en bra rabatt).

Efter lunch skall jag träffa en av mina nya vänner och våra barn skall få leka tillsammans, vilket känns jätteroligt.

På kvällen har Sören varit i huset och satt upp ett bod och lämnat stolar och en micro så byggkillarna och han själv har någonstans att sitta och äta lunch och fika. Tjejerna och jag har haft en bra eftermiddag och kväll då vi dansat på dansmattan, spelat dataspel, byggt hus med klossar och lekt med djur. Allt detta innan vi kröp ner  i vår stora säng och sjön:
1, Jag får va hos Dig....
2, O vad lycklig jag är....
3,Glöm in inte bort att änglarna finns...
4, Vi tänder ljuset här mitt i huset..
5, Det lilla ljus jag har.....

Som tur var lyckades jag övertala Lydia att skippa Bä,bä vita lamm gick på restaurang....
som hon ALLTID tjatar sig till att sjunga först. Både Esther och jag var tacksamma att hon gick med på vårt förslag. Nu sover de gott och vi njuter av lugnet som infunnit sig runt 21-tiden ( de gick upp vid 6:20) Ja våra barn är inga långsovare direkt, men Sören peppar mig hela tiden att de kommer att ha så mycket mer livserfarenhet än barn som sover från 19-7. Tänk bara 2 timmar mer per dag, 14 timmar per vecka, 56 timmar mer per månad osv.....

Nu skall jag snart också försöka sova gott.

Ulrika

Inga kommentarer: