lördag 25 februari 2012

Idag har det varit en "vanlig dag"!

Idag har det varit en för mig ganska "vanlig dag".  Med det menar jag  att jag haft sällskap av min väninna från Nykvarnstiden, Linda och hennes familj. Eftersom vi delat två föräldraledigheter och gjort väldigt mycket tillsammans som tex gått till skogen med minipicknick, handlat, lagat gemensamma middagar, firat midsommar och födelsedagar mm så kändes det som en  vanlig dag idag. Barnens pappor har varit i huset och spacklat i mängder och Linda och jag har haft en barndag tillsammans då vi lekt inne, målat, bakat chokladbollar, gått ute i skogen, gungat mm.
Det har känts väldigt skönt i "mammahjärtat" att se att barnen lekt och lekt med sin vänner som de verkligen känner utan och innan. Esther och Erik träffades när de var 3 månader och Lydia och Elina har umgåtts sedan de föddes, med tre månaders  mellanrum.

Här är vi ner och tittar på hästarna i hagen. Esther visade Erik att den stora hästen bara har ett öga, vilket gav flera frågor som vi pratade om.



Esther tillsammans med sin första kärlen- ERIK!



 
Här är samma par men för precis 5 år sedan.

 Elina tyckte att den lilla ponnyhästen var gullig och det tycket vi andra också.

Efter att ha promenerat en bra bot började vi vandra uppåt skogen. Småtjejernas steg gick långsammare och långsammare så Esther, Erik och jag fortsatte upp själva medan Linda och småtjejerna började vandringen hemåt igen. Esther och Erik kunde ha varit kvar i timmar men jag började tröttna efter en stund så efter mycket om och men så styrde även vi kosan hemåt.
 Oj vad de lekte i skogen och fantasin var det inget fel på. Tänk vad mycket roligt man kan ha i skogen. Egentligen behövs inga Lekland eller Lekslott när det är vettigt väder ute.
                                                                       En glad Erik

Efter lunchen blev det chokladbollsbakning med Linda som chef. Erik var verkligen på hugget.


Lydia gjorde som hon numera gör flera gånger om dagen, hon räknar sina pengar i spargrisen.

Nu har våra älskade pappor kommit hem från huset och vi skall snart bänka oss i soffan och titta på melodifestivalen. Livet känns som vanligt vilket jag tror jag behövde just nu efter att ha varit sjuk  i två veckor.

Ulrika. 

Inga kommentarer: