måndag 13 februari 2012

Nu är jag sjuk!

Vi har haft en så jättetrevlig helg men den slutade med att jag kände mig riktigt risig. Hälsade på goda vänner i Öjersjö igår och barnen lekte så bra tillsammans och vi vuxna hann prata om allt mellan himmel och jord.

Idag har jag legat nästan hela dagen  och hostat och snorat om vartannat. Det värker i alla muskler och febern går upp och ner.( Ja det är lite synd om mig.)

Efter att barnen ätit lunch peppade jag Sören att ta med dem ut och låta dem åka skidor. Lydia som inte vågat förut för att hon tyckt att det såg så svårt ut vågade prova och blev SUPERLYCKLIG när hon kunde ta sig fram på vår baksida.

Min väninna Maria, som nyss renoverat ett hus ringde mig och tipsade om att att åka och fotografera hur elen går innan man bygger väggar. Det för att i framtiden veta vart man INTE skall borra eller så.
Tack för tipset Maria, vi gjorde som du sa.
Framför den kommande väggen som ni ser skall det bli en 3,3 meter lång Lumi skjutdörrsgarderob så att vi och ni som vill komma och besöka oss har någonstans att hänga ytterkläderna.

Sören har även hunnit med att bygga ihop de tre första delarna till köksstommen. Det är dock några kvar så om det finns någon som känner för att skriva så är ni välkomna att höra av er.

För er som inte förstod vad det betyder att STÄMPA en vägg så kan ni se här. Den bärande väggen är borttagen och innan en limträbalk är ditsatt måste man stötta upp taket så här.

Vi fortsätter att fundera på trappräcke. Igår tog vi denna bilden hemma hos våra vänner. Vi hade tänkt oss att inte göra en i trä men denna tyckte jag faktiskt var väldigt snygg. Betydligt billigare än i glas kan jag säga. Vi tar fortfarande gärna emot tips på räcke i olika material.

Nu har Lydia somnat vid Sörens fötter medan hon tittade på Pippi Långstrump och Esther ligger i soffa och tittar på slutet av kvällens Bollibompa. Själv så vet jag inte hur denna natten kommer att bli. Ryggen värker liksom nacken och andra delar av kroppen. Får nog ber min kära make om lite massage.

Sjuka kvällshälsningar från Ulrika

Inga kommentarer: