tisdag 7 februari 2012

Favorit i repris!

För ett år sedan hade vår Lydia just fyllt 2 år och trodde att hon kunde ALLT själv
( liksom hon fortfarande tror). Att klä på sig själv var en sport för henne och jag fick absolut INTE hjälpa henne. Det gällde verkligen att ha tid på sig på morgnarna. Vid ett tillfälle lyckades jag fånga denna bildserie.









Snacka om att hon var nöjd när hon kommit hit. Det var faktiskt bara ena strumpan som kom med hälen uppåt, annars tycker jag att  hon var duktig.

Idag har jag haft en mycket trevlig dag på jobbet. På förmiddagen hade jag fullt hus på Öppna förskolan och det är så trevligt att möta dessa föräldralediga mammor och deras barn. Ja visst kommer det pappor också, ibland ganska många, men idag var det bara mammor.

När det gäller huset berättade Sören att de rivit ännu mera väggar idag. IKEA-köket kom på förmiddagen så nu skall här skruvas. Om någon känner sig sugen på att snurra runt på en skruvmejsel är ni varmt välkomna att höra av er. Själv hann jag med en sväng in i en tapetaffär innan jag hämtade tjejerna på förskolan. Hann faktiskt bläddra igenom ALLA tapetböcker med barntapeter, dock utan större framgång.

Ha en bra kväll.

Ulrika

Inga kommentarer: