onsdag 1 februari 2012

Familjefrukost och nycklar till huset!

Så kom då dagen då vi fick nycklarna till vår nya bostad. Under veckan som gått har vi beställt en del bl.a vitvaror till huset. De levereras till huset gratis, vilket känns väldigt bra. De lovade att höra av sig i god tid innan de kom. Klockan 10 skulle vi träffas och skriva alla papper hos mäklaren men redan 8:30 när jag sitter på jobbet ringer en kille och säger att han är på väg till vårt nya hus med vår induktionshäll. När jag frågar hur länge det dröjer innan de kommer svarar killen 5 minuter . Ja som ni hör går ekvationen inte ihop så jag tänker i dubbel hastighet och frågar tillslut om han kan tänka sig att köra till församlingshemmet bredvid kyrkan i stället. Snäll som han är gör han det och efter någon minut ser jag hur en jättestor lastbil backar in på kyrkans parkering. Jag springer ut och tittar hur stort paketet är och inser att det får plats i vår kombibaklucka. Killen hjälper mig att lasta in hällen och åker sedan vidare och jag är nöjd.

Vid 10 åker Sören och jag till mäklaren och vi träffar säljarna och skriver alla papper och får våra nycklar. Sedan är det bara att åka tillbaka till jobbet medan Sören åker till Mediamarkt och köper en diskmaskin som de hade kampanjpris på.

Vid 12:30 träffar vi firman som skall hjälpa oss med revoveringen. De verkar hittills väldigt trevliga. Det hinner även komma en rörmokare som skall hjälpa till att ta bort en toalett och lite element. I morgon börjar Sörens jobb i huset med att riva gamla köket och mycket annat. På lördag fm får han rivhjälp av en av våra nya vänner och det tackar vi för.

På jobbet rullar det på som vanligt.

Här kommer lite reklam för två av samlingarna jag håller på att anordna.
FAMILJEFRUKOST MED FÖREDRAG OM SPARANDE!

TJEJKVÄLL FÖR TRÖTTA MAMMOR!


Vi kommer även att anordna en barnbasar i april som ni kan läsa längst ner. Finns det läsare här som vill hyra ett bord är det bara att höra av sig. Idag har jag och min kollega börjat räkna på hur många bord vi kommer att få plats med. Alla intäkter vi får in genom bordshyra och försäljning av fika och annat kommer att gå till välgörande ändamål i Afrika. Har tyvärr glömt vad stället heter men det kommer jag att återkomma med.

Idag blev det mycket bygge med kapplastavarna för tjejerna. Här är början på Esthers projekt, ett höghus till hennes små djur som hon ställt in på olika våningar.

Lydia har blivit väldigt intresserad av att läsa böcker och det är vädligt roligt. Förut var det Totte som gällde men nu är det lite mer variation på böckerna.

Kvällshälsningar från Ulrika

Inga kommentarer: