lördag 11 februari 2012

Möte med goda vänner är livskvalitet!

Vad skönt det är att vara ledig från jobbet i hela 3 dagar. Även fast att tjejerna och jag besökte öppna förskolan i Kungälv igår och sedan tog en sväng till IKEA, vilket betyder mycket in och ur bil med vinterkläder så känns det att man kopplar av från jobbet och lever ett riktigt "mammaliv". Nu trivs jag ju otroligt bra på jobbet så det blir roligt att gå dit igen på måndag men det känns bra att kunna fokusera på att vara mamma hela dagar också. På eftermiddagen plingade min nya väninna och tackade ja till att komma med sin familj och vara med på vårt "fredagsmys" så det blev en trevlig kväll, men lek och stoj men också lite vuxenprat.

Idag har pappa fortsatt att jobba lite i huset. Det är verkligen mycket skräp som skall köras till skroten. Då passade det bra med en utflykt för mig och tjejerna. VI tog bilen och åkte och hälsade på en väninna och hennes dotter som jag inte träffat på väldigt länge. Förra gången vi sågs hade ingen av oss barn så våra liv ser ganska annorlunda ut idag från förra gången vi sågs. Vi blev bjudna på god lunch och efterrätt och vi vuxna hann prata lite medan barnen lekte och tittade på film. Nu hoppas jag verkligen att det inte tar  10 år till nästa gång vi ses.

Här en bild från i morse innan vi åkte iväg.

Nu väntar straxt middag för familjen Algesund