onsdag 15 februari 2012

Familjen "Skrutt"

Här fortsätter vi att vara sjuka. Lydia var på förskolan igår och i morse efter att hon kommit in till mig vid 4:30 började hon fråga om vem som skulle köra henne till förskolan för det var viktigt eftersom det var hennes "motorikdag". Jag tyckte att hon kändes lite varmare än vanligt och när jag satte termometern i hennes lilla öra fick jag det bekräftat. Under dagen fick hon 40,9 och då kände hon sig risig och kom och ville vila brevid mig. Son tur är min hemska huvudvärk en anings bättre idag så jag har en chans att hjälpa till att ta hand om våra sjuka tjejer. Sören fick ligga bredvid Esther hela natten så han kunde parera hennes febertoppar med alvedon. Efter vår lunch som inte var så stor sov båda tjejerna middag i vår säng, vilket inte inträffat på flera år. Då var det så tyst i huset att vi bara satt och lyssnade på tystnaden.

Efter en stund kom jag på att jag kunde hänga upp två tapetprover som jag tagit med hem, för att känna in om det skulle vara något för vårt nya sovrum.



Nu är tjejerna nubadade/duschade och vi hoppas och ber om en bra natt för att orka med morgondagen. Sören fick ställa in sitt målarprojekt han hade på G idag. Får se om han kan göra det i morgon.

Skrutthälsningar från Ulrika

Inga kommentarer: