tisdag 1 februari 2011

Vi vill ha vår NU!

Nu är vi så trötta på alla vinterkläder och vill ha vår. Vi försöker hjälpa till så mycket det går och har även fått lite hjälp av andra på traven.
I lördags köpte jag nya vårgardiner med blå tulpaner. Inte så troligt att de brukar våra blåa men eftersom jag gillar färgen blå så blev de dessa gardiner.

En rosa liten vårblomma köpte jag också för att få vår i köket.
 TULPANER, ja visst är det underbart att komma hem och se tulpaner på köksbordet. Jag fick en bukett av Lisbeth när hon kom och de stod så vackra i en hel vecka. När de började tappa sina blomblad fick jag helt oväntat en jättefin ny bukett av en kvinna som heter Kerstin. Se kortet lite länge ner.
 Vilka underbara färger det finns på alla blommor. Vilken gilla du bäst på tulpaner?
 Idag åkte Lisbeth ifrån oss efter en vecka. Det första Lydia sa när jag hämtade henne på dagis var : Mamma , Lippi? När  Esther och jag kom hem från gymnastiken på kvällen och skulle öppna dörren sa hon: Mamma, undrar vad Lisbeth gör? Ja tjejerna saknar henne redan men vi är alla väldigt glada att hon varit här en hel vecka. Här nedan vinkar Lydia hej då till Lisbeth.


Som ni kan läsa så kan man alltså få en fin bukett blommor om man bloggar.
Tack snälla Kerstin för de fina blommorna.
Kul att du vill ta del av mitt liv på min blogg.
Välkommen åter.

 I söndags hjälpe Lisbeth mig att sälja barnkläder på barnloppisen. Jag hade prismärkt varenda plagg så att det skulle vara lättare för Lisbeth att sälja. Det var väldigt värdefullt att ha säljhjälp. Trots dessa timmar vi stod där då har vi fortfarande mycket kläder kvar. Någon som är i behov av barnkläder i storlek 74-92

 Jag var i alla fall nöjd när vi åkte hem. Mycket kläder blev sålda och plånboken fick lite påfyllning, vilket var mycket välkommet denna månad.



Lydia, Lisbeth med Ludde på huvudet och Esther.

Önskar er alla en trevlig kväll.

Ulrika

1 kommentar:

Kristina sa...

Oj vad det känns länge sen jag läste din blogg nu, ni har ju varit med om så mycket :-)
Vilka härliga besök ni haft, timråborna och Lisbeth!
Också det här med våren.....det är ju helt fantastiskt. Känns så nära på nåt vis! Kul att hjälpa våren på traven. Nya gardiner och tulpaner (överraskningstulpaner helst!) gör ju susen.
Kram till er alla!
Njut av ljuset som återvänder.
/Kristina