onsdag 16 februari 2011

Vår sjuka vecka!

Idag på förmiddagen insåg jag att det var i söndags som jag var utanför dörren sist. Trots att Esthers temp var 38,4 klädde jag på oss och vi tog en promenad till soptunnan nere vid parkeringsplatsen. Esther höll mig i handen hela tiden och ville gå in när vi kom tillbaka. Jag lyckades få henne att gå med på att sitta på snowracern när jag drog den runt kvarteret. Jag kände av egoistiska skäl att jag behövde röra på mig lite och få andas frisk luft. Ja på tal om frisk luft kan jag berätta ( SLUTA ATT LÄSA HÄR NI SOM ÄR KÄNSLIGA)
att det var motsatsen till det i tjejernas sovrum i natt. Lydia som är dålig i magen fiser som en stor karl. Ibland gör man sig redo för största bajslasset men så är blöjan tom när man väl kommit in dit efter att ha tagit av alla kläderna. Det har hänt att vi plockat upp henne på natten för att hon inte ska behöva ligga i bajs men så har det visat sig vara falskt alarm. Men när Esther gick upp och kissade i natt och ville att jag skulle ligga bredvid henne en stund när hon skulle somna om så slogs jag av en väldigt bajslukt i rummet. Esther måste blivit ett med lukten som inte reagerade men när Esther somnat så tog vi upp Lydia och den blöjan var välfylld. Sören lade henne bredvid mig i hans säng när hon fått ny blöja och då insåg jag att hennes pyjamasbyxor luktade dem med.
Nästan nog pratat om det. Måste bara få berätta en sak till i samma ämne.

Igår när Esther gick och satte sig på toaletten så ropade hon efter ett tag att hon var klar. :- Mamma jag har både kissat och bajsat men bajset kom först, så man kan säga att kisset fick så på kö.... Tyckte faktiskt hennes slutsats var ganska gullig.

Nu tittar tjejerna på Robin Hood. Man inser vad mycket intryck barnen får av det dom ser på tv och hur viktigt det r vad vi låter dem titta på. De senaste dagarna har Esther vid ett flertal tillfällen frågat mig: -Mamma är vi fattiga eller rika? Ja vad svarar man på det? Jag försökt förklara att vi är rika om man jämför med de som bor i Afrika och inte har varken hus, mat eller kläder men samtidigt så berättar jag för henne när hon vill köpa saker på affären att vi måste vara lite sparsamma med saker vi köper för att vi inte har så mycket pengar just nu. Vi är mitt i mellan. Undrar just hur hon uppfattade mina svar.
Det är i alla fall väldigt roligt att få vara med i hennes utveckling i olika begrepp och frågor. Hörde just att hon försökte förklara för Lydia att Robin H tar av de rika och ger till de fattiga. Det där med att ta från andra är ju inte helt lätt att förstå, speciellt inte när hon samtidigt har många frågor kring vad en tjuv är. En dag så sa jag att vi skall bara läsa dörren innan vi går upp på övervåningen så ingen tjuv kan komma in när vi inte ser eller hör. Då svarade hon: -Men mamma tjuvar finns ju bara på natten.  Honhar mycket kvar att upptäcka vår nyfikna och uppmärksamma tjej.

Nu väntar vi på att vår älskade pappa skall komma hem till oss och leka med tjejerna.

Själv längtar jag efter att bara få komma ut en stund för att andas annan luft och få prata med någon kompis. Får se vad jag kan hitta på.

Hoppas verkligen att tjejerna är friska till helgen så att vi kan börja träffa folk igen.

Allt gott

Ulrika

2 kommentarer:

Charlotta sa...

ska testa

Charlotta sa...

Jobbigt med sjukdomar.

Men härligt att du kan skriva om det på det sättet som du gör:-)

Förstår vekligen att du hade behov av att komma ut!

KRAM - och fprtsätt gärna försöka kommentera på min blogg