måndag 7 februari 2011

LÄSA BÖCKER!

Idag är det åter måndag och tjejerna är lediga från dagis. Igår var vi på familjegudstjänst på Hagaberg
och mormor kom dit och följde med oss hem efteråt.
Vi gjorde en god middag med kyckling, fläskfile, klyftpotatis, ungsgrillade morötter, zuccini och lök. Detta serverades tillsammans med två såser och cider, MUMS!
Eftersom Lydia nu ofta inte sover middag länge så blir hon väldigt trött på kvällen så klockan 19 somnade hon i min famn. Du kunde jag klippa klart hennes lugg som var helt omöjligt i vaket tillstånd. Pappa passade också på att klippa alla hennes 20 naglar. Klockan 20 var det lugnt i huset och jag och min mamma tittade på Solsidan. Det är verkligen roligt men allt för kort. Kunde de inte göra programmen dubbelt så långa?

Båda tjejer älskar att läsa böcker och idag hamnade mormor i Esther säng och fick läsa flera böcker. Om Lydia fick bestämma så vill hon minst att man läser samma saga 5 gånger innan man får ta nästa. Själv brukar mitt eget intresse minska efter 3:e gången.
 Nu väntar vi verkligen på att Esther skall kunna läsa böcker för Esther själv. Att sitta och titta och bläddra kan båda tjejerna göra hur länge som helst. 
Nu är det snart dags att gå ner och förbereda kvällen middag som får bli ungsstekt falukorv med makaroner. Till lunch blev det stekt torskfile med potatis, vilket uppskattades av såväl småtjejerna som mormor.

Oj vad jag undrar vad framtiden har i sitt sköte? Kommer jag att få ett jobb här i trakten eller är det meningen att vi skall flytta? Om svaret är ja, så undrar jag naturligtvis väldigt mycket VART?
Tänk om man kunde få veta direkt när man undrar hur det skall bli, men då skulle naturligtvis inte spänningen
vara på topp. Om ni ser eller hört något som skulle passa oss så får ni gärna sända ett mail eller plinga oss.

Ulrika

Inga kommentarer: