onsdag 9 februari 2011

HURRA, VI HAR HITTAT EDIT!

Som vi har letat efter denna lilla katt. Först var den borta i två veckor och det har varit stor kvällssorg för Lydia varje gång hon skulle gå och lägga sig utan katten. Till slut hittade jag den i en barnväska när jag skulle städa och Lydia blev så lycklig. Nu har hon den med sig till dagis varje dag och den skall sitta uppe i overallens öppning vid hennes hals. Där eller i galonbyxorna sticker vi in den för hennes tjocka vantar hindrar henne att hålla stadigt i den. När jag idag hämtade henne kom hon springande emot mig, med katten i handen. Igår när vi kom hem från dagis lade hon den någonstans så när det var läggdags var den borta igen.
Hela familjen blev engagerad i letandet som slutade utan resultat. I morse när jag höll på att göra frukost kom Lydia springande och skrikande:-MAMMA KATT!
Hon var så lycklig att hon själv hittat den och drog stolt med mig in i lekrummet för att visa att hon hittade den inne i bokhyllan mellan några böcker. Vem som lade dit den förtäljde inte historien.

Själv tycker jag det är lite roligt att hon gillar katten så mycket för ingen av barnen har haft några speciella gosedjur som  riktigt små. Men denna katt som heter Edit har blivit henne väldigt kär.
Lydia fick den i 2-årspresent av sin kompis Edit och nu har hon döpt även katten till Edit.

Undrar just hur många dagar det kommer att gå innan hon springer och gömmer sig nästa gång.
Esther har två katter, Isabella och Ludde och  tre hundar, Tiina, Tello, Allow, som skall vara med varje gång det är läggdags men om en fattas brukar det inte vara någon katastrof. Att leka med dockor är inget för våra tjejer för här är det hundar och katter som gäller, både som gosedjur och som Pet Shop eller andra små plastdjur.

Ikväll har jag varit och handlat med en väninna på Coop. Det blev först ett kort besök på Kappahl där vi "tjänade" lite pengar på att utnyttja några rabattkuponger. Det blev två sommartoppar till tjejerna som de kommer att bli så fina i och något litet till mig.  Sören hade nattat båda tjejerna när jag kom hem  så det kändes så lyxigt att bara göra annat även om jag kan sakna nattandet, för det är gosigt att ligga bredvid tjejerna och läsa,småprata och be aftonbön innan de somnar.

Ulrika

Inga kommentarer: