lördag 29 januari 2011

Syskonkärlek!

Nu är det lördag och tjejerna har just somnat. I morgon skall jag stå och sälja barnkläder på en barnloppis så underdagen har jag stått och prismärkt alla kläder som barnen växt ur. Hoppas att det ger lite extrapengar för det skulle verkligen inte skada denna månad. Något som verkligen berikat oss denna vecka är att Lisbeth varit och är hos oss. Hon är bra på så mycket och är den hjälpsammaste människa jag mött. Vi har tillsammans fixat en sänggavel som står på plats, hon har lagat barnkläder, strukit, och framförallt varit med barnen och lekt, spelat och läst i massor. De älskar henne verkligen. I morgon skall Lisbeth hjälpa mig på basaren och senare skall hon passa Lydia medan Sören och jag skall åka på ett föredrag med Alf B Svensson som handlar om det kristna föräldraskapet. Det är verkligen något som jag ser fram emot att få göra tillsammans med Sören. På eftermiddagen är vi bjudna på 2-årskalas hos Edit så Esther får stanna kvar där och sedan följa med Anna och Uffe hem tills vi kommer och hämtar henne.


Våra älskade döttrar får verkligen mer och mer glädje av varandra.
 Esther föreslår för Lydia vad de skall leka och hon hänger på och gör oftast vad Esther föreslagit.
 Lisbeth har fått läsa och läsa och läsa för tjejerna. De tröttnar aldrig.
 Något som är roligt i Lydias utveckling nu är att hon börjar vilja gå på toaletten. Ofta är blöjan torr på morgonen och då skyndar vi oss ned och sätter henne på toaletten. Sedan brukar vi läsa Luddeböcker men idag hann jag inte ens hämta boken innan jag hörde hur hon kissade. Senare under dagen kunde hon även bajsa på toaletten och hon var så stolt att hon fixade det. När jag lyfte ned henne för att torka henne visste hon precis hur hon skulle stå för att hon så ofta sett hur Esther gjort. Det var VÄLDIGT VIKTIGT att Poh och Skutt skulle vara med när hon skulle kissa.
 Mamma Ulrika med sina tjejer.

 Lisbeth, även kallad "Lippi" av Lydia tillsammans med tjejerna
 Idag på förmiddagen gick Sören till skridskobanan med tjejerna. Efter ett tag kom även Lisbeth dit. Hon är en häftig dam med vitt hår som kan väldigt mycket. Att ställa sig i mål och låta Esther skjuta på henne tyckte de båda var roligt.
På eftermiddagen idag var Etsher på kalas hos en dagiskompis och Lisbeth, jag och Lydia åkte till IKEA och småshoppade lite innan vi storhandlade på City Gross. Sören fick då några timmar att sitta och sortera papper i pärmar, något som var väldigt välbehövligt.

Önskar er alla en trevlig lördagskväll.
Ulrika

1 kommentar:

Elaine sa...

Härliga bilder!

Lyssnade på Alf B Svensson i somras och tyckte det var jättebra. Har införskaffat hans "små" böcker om äktenskap, föräldrarskap och om hur du kan leda dina barn rätt i tron. Dessa fyra ligger på sängbordet och väntar på att jag ska ge mig i kast med dem.