lördag 1 januari 2011

Ulrikas filmtips!

God fortsättning på det nya året alla vänner!

Ni som känner mig väl vet att det inte är ofta jag ser på film eller till och med köper en film. Denna höst har jag faktiskt gjort det och då inte bara en utan flera stycken. Jag fick låna Fireproof av min väninna Maria som också är väldigt intresserad av relationer och efter att ha sett den beställde jag ett eget exemplar och så fick jag tips på några andra filmer också. Under hösten har Sören och jag haft några trevliga filmkällar så vi krupit ner i vår säng och tittat på film tillsmammans. Fast att det är jag som köpt filmerna har de alla fått VÄL GODKÄNT av Sören och det känns kul att hitta något som man kan tycka är bra båda två. Alla tre filmer bidrar till intressanta existentiella samtal.

Igår kväll somnade barnen redan klockan 20 så vi tittade då på Radio.
På baksidan av filmer står det:
Radio är en dramatisk berättelse och upplyftande berättelse baserad på en verklig historia om hur udda vänskap kan ändra människors attityder.

Både Sören och jag kan varmt rekommendera denna film


Fireproof är en helt annan berättelse.
Den såg vi tidigt i höstas och blev starkt berörda båda två.
På baksidan står:
FANTASTISK, actionspäckad och hjärtvärmande
Från skaparna av Facing the Giants kommer nu en stark berättelse om triumf, heder och förlåtelse

Detta är nog den sorgligaste av alla.Den är baserad på en sanna historia av Angus Buchan.
En lantbrukare flyttar till Sydafrika med sin familj och drabbas av en rad tragiska händelser. Genom oväntad vänskap och välbehövlig hjälp upptäcker han livets sanna mening och övertygas om att hålla fast vid sin tro, vad som än händer.

NÄSDUK behövs!!!


Ja som sagt, det är inte ofta jag peppar andra att titta på film, men varsegod, välj det som passar dig. Jag lånar gärna ut dem till någon som vill se och ta del av dessa berättelser.

Allt gott önskar jag Dig på årets första dag.

Ulrika

Inga kommentarer: