söndag 31 oktober 2010

Besöket hos fotografen.

Igår var vi hos fotografen för att ta lite familjebilder som vi skall ha till julkort. Vi har det så bra att en av tjejernas dagisfröken är gift med en fotograf som varje år innan jul förvandlar sitt vardagsrum till en studio. Där kan man till en billig peng boka in 45 minuters fotografering. Förra året var Esther det största problemet men i vår var det Lydia. Hon ville verkligen inte skratta på en ena bild.



Kan ni som tycker dessa systrar är så lika berätta vad som gör dem lika? 

Lydia hade premiär med nagellack igår som hon stolt visade upp både för sin dagisfröken och för hennes man som också fotograferade oss.


Mor och dotterbild


Vår älskade Esther!


Så blev det dags att försöka få till ett bra fotografi på hela familjen tillsammans. Esther ville hellre göra grimaser och Lydia ville inte alls sitta på en pedistal. Jag kan säga att det blev många bilder fotografen fick knäppa av och vi fick ta många pauser.


Till slut tröttnade Lydia helt och ville inte alls ställa upp och vare sig le eller titta i kameran.


Någon av alla bilder skall vi nog ändå kunna göra ett fint julkort av men det får ni inte se idag.

Idag har Linda och jag stått och sålt barnkläder, bilbarnstol och leksaker på den stora barnbasaren  i Södertälje. Vi fick ta varsina bilar för jag fyllde vår till sista kvadratdecimetern. Jag var dock inte värst för det var flera säljare som hade släp och en hade till och med ett fyllt hästsläp med kartonger. Fast att vi hade 1,5 timmar på oss från att de öppnade dörrarna till köpare  kom så blev det stressigt. Vi sålde en del kläder men mycket fick vi ta hem igen. Jag var dock glad att jag fick sälja babybjörnselen, diverse leksaker, dockköket, och bilbarnstolen. Efter att jag kommit hem så satte vi oss och räknade ut att jag i all fall kommit hem 2129 kr rikare och det känns bra. Dessa pengar skall vi köpa bath för. Mycket skall fixas nu innan vi far till solen och värmen. Nu är alla bagar med barnkläder uppstoppade på vinden igen och påsarna med sommarkläder och sandaler är nedtagna. Sören har bestämt att han har sista ordet när det gäller packningen så nu gäller det att övertyga honom att vi behöver det mesta som jag tagit fram. Det skall bli så roligt att få klä tjejerna i deras söta sommarklänningar en gång till innan de blir för små.

Imorgon skall jag med Esther på 4-årskontroll och sedan är hon ledig från dagis hela veckan eftersom hon har gratis förskola som följer skolans lov. En dag skall Esther och jag åka till IKEA där hon äntligen skall få köpa den dalmatinhunden som hon pratat om i dryga månaden. Hon har redan bestämt vad den skall heta och att den skall få följa med till Thailand.

Nu är det dags att gå och sova så man orkar med morgondagen.

Allt gott

Ulrika Algesund

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du, jag gillade bilderna där ungarna busade som mest =) De såg mer äkta ut och jag blev glad när jag såg dom. Dina flickor är så underbara!