fredag 29 oktober 2010

Mora Träsk och lite annat.

Igår hade Esther och jag lite egen "mamma-dottetid".
Först åkte vi till Mc Donalds där vi hade bestämt träff med hennes bästisar Erik och Erik och deras trevliga mammor. Vi åt och packade in oss i bilarna för vidare färd mot Täljehallen där konserten skulle vara. I bilen säger Esther från baksätet: -Mamma, nu är jag så laddad för att gå på kosert med dig.

Det var mycket barn och föräldrar i sporthallen och vi satte oss på läktaren. Där kunde vi digga loss till hårdrocksversionen av Bä bä vita lamm, Sätt ett finger där smaken slinker in, Nu ska vi gå på tigerjakt.............. med mycket mera.

 Esther tillsammas med Erik D.
 Sätt ett finger där ljudet sliker in........................
 Erik och hans mamma Malin.
Jag hade glömt min systemkamera hemma så dessa kort är tagna med min dåliga mobilkamera. Måste säga det för annars skulle jag skämmas för bilderna.

Väl hemma hade Esther mycket att berätta för pappa som varit hemma med Lydia

Här är några andra bilder från min mobilkamera som jag glömt att jag tagit. Kvalitén är inte den bästa med motivet är mina favoriter.
 Pappa och tjejerna äter mellanmål i parken en dag efter dagis.
 En annan dag blev det mellanmål i skogen.
 Mina favorittjejer. Esthers min blev dock inte den bästa.
 En lycklig Lydia på den stora gungan.
Pappa Sören och tjejerna på gungan.

Kan berätta att jag pratat med några intressanta personer som kanske, kanske kan leda till ett spännande jobb framöver. Sören skall på en förutsättningslöst samtal idag på en arbetsplats. Han har inte så stora förhoppningar att det leder till ett bra jobb men kontakter skall man ta vara på.
Just nu är Sören ute med tjejerna och jag skall gå ner och förbereda lunchen.

På söndag skall jag och Linda står och sälja barnkläder och diverse annat på den stora barnbasaren i Södertälje. Hoppas verkligen att vi får lite sålt för nu är hela övervåningen belamrad med kartoner och lådor fulla med barnkläder och annat.

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

Ni vet att vi håller tummarna så det värker, att Ni får det jobb Herren har utsett för er. Det kommer, var så säker!
Alltid lika kul att läsa din blogg och se vad familjen Algesund hittar på. Ni verkar ha ett fulltecknat schema i alla fall.
Höstkramar från John och Kristina