tisdag 12 oktober 2010

Vi är glada för goda vänner och naturen.

Vi njuter verkligen av goda vänner och närheten till naturen där vi bor.
Igår stämde vi träff med tjejernas vänner Elliot, Edith och deras pappa och farmor.
Tillsammans vandrade vi in i skogen och hittade grillplatsen som Lasse visade oss för några dagar sedan. Esther och Elliot lekte med plastdjuren jag tagit med nästan hela tiden vi var där. De är fantastiska konversationer man kan få lyssna till när de pratar och diskuterar med varandra om vad djuren skall säga och göra.
Småsystrarna hade en anings problem med att terrängen inte var helt lättpromenerad men hjälpt till att hämta kottar och annat som skulle bli djurens mat.

Elliots och Edits pappa Göran hade fullt upp med att få fyr på den lilla engångsgrillen jag hade med. Inte var det som det stod på instruktionen, att bara tända och vänta på en bra glöd. Tusen tack Göran för jobbet du lade ner för att vi skulle få njuta av grillad korv med bröd ute i skogen.

För någon vecka sedan var vi på en kvällsskogspromenad med tjejernas vänner Erik, Erik, Ida och Elina och deras mammor. Det var också en mysig stund efter middagen. Det gäller verkligen att ta vara på de stunder på kvällen som de fortfarande är sol och ljust. Snart är det mörkt redan efter meiils, men då får man tända levande ljus och mysa lite oftare istället.

Min väninna Malin och hennes lilla Ida som går på samma avdelning som Lydia.


Esther på väg till skogen

Lydia på väg till skogen.


Elina, Lydia och Ida fick åka en bit för att vi snabbare skulle komma fram.

Esther tillsammans med en av sina "Erikar" som går på samma avdelning på dagis.
 

Ibland reflekterar jag över var vi bor, jobbar och vad vi har träffat för människor på olika ställen i livet.
Både Sören och jag har i alla fall kommit fram till att vi är så glada och tacksamma för så många människor som vi fått möta och lära känna här i Nykvarn. Hur hade vårt liv sett ut utan er?

Just nu är tjejerna på dagis och jag och Sören har just kommit in efter att ha varit ute och promenerat för att förbereda en spännande aktivitet som vi skall ha på Esthers kalas på lördag. Skulle gärna velat vara 4 år och bjuden på Esthers kalas.

Ulrika



1 kommentar:

Elaine sa...

Visst är den underbart när man har möjlighet att vistas ute i naturen! Har själv många små smultronställen i krokarna där jag bor som jag gärna besöker tillsammans med barnen!
KRAM