fredag 15 oktober 2010

Grattis på 4-årsdagen vår älskade ESTHER!

 Så kom hon då äntligen efter LÅNG väntan. Och med det menar jag att Esthers pappa som också är väldigt barnkär och jag först fått vänta LÄNGE på att finna varandra.




Tänk att jag nu skulle få köpa babykläder till min egenbebis och till och med en barnvagn som mitt eget barn skulle ligga i. Jag som har passat SÅ MÅNGA andras barn vilket varit JÄTTETROLIGT fick nu äntligen ett eget barn att ta ansvar för och uppfostra.

Efter MYCKET och LÅNG smärta tittade hon äntligen ut som en dyrbar Gudagåva till oss. Glädjen var total och vi tacksamma för varje dag under dessa 4 år. Tänk vilken resa vi redan fått vara med om.

Idag är hon tjejen som funderar på väldigt mycket och som verkligen kan uttrycka vad hon tänker. Hon sätter oss ofta på prov då vi inte riktigt vet hur vi skall svara på hennes smarta frågor. Hon sitter gärna vid sitt nya skrivbord och pysslar. Hon klipper, klistrar, målar, ritar och gör diverse teckningar som man nu kan börja se vad de föreställer. Ibland ser man det inte men frågar man vad det är får man ofta en väldigt avancerad förklaring och berättelse. Man får tänka på att det gäller att ha tid att lyssna när man frågar. Något annat som fått en stor betydelse detta år är att hon själv går och plingar på hos kompisar och frågar om de skall leka. Ibland är det kompisar här och ofta är det lättare för oss föräldrar då för att de leker och leker och man behöver inte hitta på något att göra utan hinner kanske läsa en tidning eller fixa med annat som behöver göras.

Klockan 10:30 kommer det 7 andra 4-åringar som är bjudna på Esthers barnkalas och vi har verkligen laddat, både Sören och jag. Vi har faktiskt kommit på en riktigt bra skattjakt som vi kallar " Mysteriet med de försvunna väskorna". Solen skiner även om det är 3minusgrader så vi får nog vara nöjda med vädret med tanke på att det skulle kunnat vara spöregn och då hade nog inte skattjakt och grillning varit en bra ide. Nu skall vi snart gå ner och öppna lite paket.


En stolt nybliven pappa med allvarlig blick.
 Kan man som nyfödd ligga bättre än i trygga pappa Sörens famn? Nej jag tror inte
Älskade Esther, du har fått den bästa pappa kan man få.

Esther 1 år.

Esther 2 år.

Esther 3 år.

Vår pyssliga 4-åring!
klippaRita
Nu ber vi om Guds välsignelse över ditt fortsatta liv . Att Han skall bekydda och bevara Dig från allt ont och att du skall få vara frisk och utvecklas som en 4-åring ska. Vi ber också att vi skall få vishet och kraft att vara de bästa föräldrarna för dig.
ÄLSKAR DIG ESTHER!

Puss och kram mamma och pappa.

1 kommentar:

kickan sa...

Grattis Esther! Något i efterskott men bättre sent än aldrig. Att du fick en toppendag kan jag tänka mig! 4 år! då börjar man verkligen bli stor.
Jag ber också till Gud om Hans goda och kärleksfulla beskydd över dig, Esther, och även över Lydia, mamma Ulrika och pappa Sören!
Fortsätt ha en underbar höst!
Kram/Kristina