onsdag 25 augusti 2010

Min älskade mormor Ingrid!

Förra veckan var mormor här och hjälpte oss med barnen. Lydia började dagis förra torsdagen så när Esther var hemma hade hon mormor helt för sig själv vilket hon uppskattade MYCKET! Esther kan verkligen göra mormor aktiv. Redan efter frukost så vill hon att de skall leka kurragömma, pussla, läsa, rita, spela spel, ja sådant som är JÄTTEBRA att ha en mormor till.

Här på bilden övar de på att skriva bokstäver.

Ibland behövs lite mer hjälp med vissa kluriga bokstäver.

När det är dags att sova fick mormor snällt titta på film med Esther, vilket jag tror hon tyckte var ganska mysigt här. Vad hon vill kika på beror på! Nu är det väldigt länge sedan det var Astrid Lindgrenfilmerna, utan nu är det mest tecknat. Förut var ja så otroligt trött på Pippi men nu kan jag faktiskt längta efter att se en "riktig" film.

Idag fick jag den stora äran att hämta Lydia på dagis. Andra dagen som hon ätit lunch, eller rättare sagt första för igår satt hon bara med vid bordet men vägrade äta. När jag kom satt hon där med de andra barnen och såg så söt ut. Jag visade mig inte utan lät henne äta klart, och gå och tvätta sig först. Sedan kom hon springande emot mig med väldens underbaraste leende och jag fick en bamsekram. Oj vilken kärlek jag känner vid ett sådant tillfälle. I morgon skall hon sova för första gången, undrar just hur det skall gå till?
Under förmiddagen har Esther o jag ritat och sytt gardiner till sovrummet. Nu hoppas jag att min älskade Sören skall få upp gardinstången så att vi kan sätta upp gardinerna.
Klockan 15 skall Sören besikta vår "nykvarnbil" och efter det skall vi på stan och ordna med pass till Lydia och till Sörens, vars pass just gått ut. Vi har fortfarande inte mist hoppet om att vi skall kunna komma iväg till värmen i november. Natuligtvis beror det på vår arbetssituation men hoppas kan man ju göra.

Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att ni kommer iväg till sol och värme =)