söndag 29 augusti 2010

Esther med lillasyster på bönpallen!

Idag är det söndag och vi har en lugn dag. Tjejerna är inte helt friska. Två dagar på dagis  räckte för att Esther skulle bli sjuk. Just nu ligger hon och jag i dubbelsängen och tittar på Byggare Bob och hon hostar så att lungorna håller på att explodera. Med två chips som muta har jag just fått i henne lite ipren. Tack och lov går det så bra att inhallera henne nuförtiden. Lydia är piggare och är ute och kör sin nya motorcykel tillsammans med pappa.

Vår blåa elbil blev ju ingen succé för Esther så vi beslutade oss för att sälja den och köpa en liten motorcykel till Lydia istället. Det är nämligen hon som är intresserad av allt som har hjul som man kan sitta i men bilen var lite för stor för att hon skulle kunna köra och styra samtidigt. Jag har ju en gåva som heter " hitta billigaste grejen på blocket eller tradera" och när jag förra veckan kikade  var det 40 minuter kvar tills en aktion på en liten motorcykel skulle gå
 ut. Jag visade Sören och han nappade direkt och vi bjöd och fick motorcykel på bilden för 155 kr. När vi väl hämtade den var den ju MYCKET större än vi trodde. Som tur är tycker Esther att den är jätterolig att köra och när de dessutom kan få plats båda två känns det som ett toppenbyte från bilen som nu skall ut på blocket. Det är dessutom dubbelt så starkt batteri så den kör utan problem i en backe som inte bilen gjorde.

Esther med lillasyster på bönpallen!


Mina älskade tjejer!

Nu är det tre dagar kvar på Lydias inskolning som pappa skött helt perfekt.
Här en bild från första dagen de skulle gå till dagis.


Innan Esther föddes hade jag en önskan. Jag ville så gärna ha några tv-kanaler som Kanal 10 och Godchannel så jag skulle kunna sitta och amma och titta/lyssna på bra undervisning. Nu när det nästan är 1 år sedan jag slutade amma mitt andra barn så har Sören i alla fall köpt en parabol. Han har också fått den på plats men ännu syns ingen kanal 10. Efter lite telefonsamtal och fixande så kanske det en dag kommer att finnas barnkanalen och kanal 10 på vår tv. Som jag sagt förut så är jag gift med skalman, en underbar sådan men vissa saker tar LÅNG tid.



När Sören var på taket passade Lydia på att hoppa på vår studsmatta.
För er som undrar hur kort jag klippte mig så kan jag visa ett resultat här.
Kan också berätta för min svärfar Jörgen och min väninna Kristina ( som svarade på min fråga i förr förra bloggen) att även Sören är korthårig, riktigt snygg blev han.

Eftermiddagshälsningar från Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin du blev i håret! Det blev kanonbra! Passar så fint i det =)

Så söta de var på motorcyklen.

Mina barn klarade inte heller så länge när de började skola/dagis efter sommar uppehållet, så klassiskt.

Roligt att du snart har fler bra kanaler =)

Njut av söndagen, det har jag gjort och snart ska jag till jobbet och extra knäcka lite.Goa pengar nu när man pluggar. Längtar tills man är helt klar med skolan så att pengarna kan komma in ordentligt!

Kram från mig