lördag 14 augusti 2010

Här pågår det kräftskiva på gatan!

Klockan 18:45 började alla bära ut sina bord och stolar och efter dukningen så åt vi gott tillsammans. Jag är ju väldigt allergisk mot skaldjur så jag hade varit och köpt en grillad kyckling, klyftpotatis och hallomiost och det var väl lika gott det. Festen pågår fortfarande med musik och discolampor så Esther vill absolut inte gå in fastän det är sent. När jag förslog att hon skulle komma in och lägga sig så sa hon: -Men mamma, det är alldeles för roligt för att gå och sova. Då kunde mitt mammahjärta inte tvinga henne så hon är glatt ute och festar. Lydia somnade som en stock i vagnen straxt efter 20.

Lydia satte glatt på sig hatten hon fick.

När maten var slut på tallriken kunde inte några barn sitta stilla utan sprang och lekte.



I en trötthetssvacka kom Esther och satt i mitt knä en lång stund men nu hör jag henne skrattandes där ute. Antar att hon tar sovmorgon i morgon.
Nu undrar nog Sören vart jag tagit vägen så det blir att avsluta här.

Sommarkvällshälsningar Ulrika

Inga kommentarer: